آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اشاره دوباره زلنسکی به احتمال مذاکره با روسیه

ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک…

واکنش رئیس هیات سوریه در ژنو به تعلیق مذاکرات سوری



اخبار,اخبار بین الملل,خبرهای بین الملل , مذاکرات سوریه

رئیس هیات عربی سوریه در گفتگوی سوری-سوری در ژنو تاکید کرد که اربابان مخالفان سوریه یعنی عربستان، قطر و ترکیه از همان لحظه اول به آن‌ها برای مختل کردن مذاکرات ژنو دستور دادند همچنین که در گذشته نشست ژنو 2 را مختل کردند.

به گزارش ایسنا ، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار جعفری به مساله عدم وجود لیست اسامی گروه موسوم به مخالفان و کسانی که تروریست محسوب می‌شوند؛ اشاره کرد.

جعفری طی نشست مطبوعاتی در ژنو گفت: ما به تمام جهان ثابت کردیم که ما دولت با نظم، متعهد و جدی ومسئولیت‌پذیر هستیم.

وی توضیح داد: ما یک مخالف بلکه چندین گروه مخالف و گروه‌های متناقض که با هم هیچ سنخیتی نداشتند از شخصیت‌هایی که مجری دستورات قدرت‌های منطقه‌ای و اربابان خارجی بودند، دیدیم.

جعفری افزود: شما اظهارات دی میستورا در مورد تعلیق مرحله اول و دلایل ظهور مشکلات اجرایی را شندید. این امر صحیح است. مشکلات از همان لحظه اول شروع مذاکرات نبود بلکه قبل از شروع رسیدن ما به ژنو وحتی پیش از ارسال دعوتنامه‌ها به اطراف ذیربط، مشکلات اجرایی بزرگ از قبیل تعیین گروه مخالفان که چه کسانی هستند و کدام تروریست است وجود داشت و این دو امر قبل از آمدن ما به ژنو تعیین نشده‌ بودند که این مساله فضای سیاسی را بیشتر و بیشتر پیچیده کرد.

جعفری اضاف کرد: اما بخش دیگری هم هست که دی میستورا از صحبت در مورد آن به علت دیپلماسی معروفش خودداری کرد. وی بیشتر از 45 سال در سازمان بین‌الملل سپری کرده است. این بخشی سیاسی است و مضمون آن است که هیات ریاض از صبح امروز تصمیم خروج از مذاکرات ژنو گرفت. دی میستور با خبر شد پس تلاش کرد مسیر مذاکرات را از طریق اعلام تعویق مرحله گفتگو نجات دهد.

جعفری افزود: به هر طریقی دی میستورا کوشید تا طرف مقابل را از حرجی که برای خود پدید آورد نجات دهد تا رهبری این روند را حفظ کند.


  اخبار بین الملل - ایسنا   

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------