آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اشاره دوباره زلنسکی به احتمال مذاکره با روسیه

ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک…

تأکید دوباره عربستان بر مداخله نظامی در سوریه/ اعزام دوباره سربازان آمریکایی به افغانستان



 اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل ,کیوسک بین المللی

شکست راهبرد باراک اوباما در سوریه در مقابل سیاست های روسیه، تأکید دوباره عربستان سعودی بر اعزام نیروی نظامی به سوریه، پایان مشارکت کانادا در حملات هوایی ائتلاف بین المللی در عراق و سوریه، رصد تحولات حلب از سوی پنتاگون، تصمیم دولت آمریکا برای اعزام نظامیان بیشتر به افغانستان و شروط آمریکا برای مبارزه با داعش در عراق، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.

به گزارش «تابناک»، امروز نیز بخش مهمی از مطالب مطبوعات و رساته های بین المللی به موضوع سوریه اختصاص دارد. در این زمینه، «نیویورک تایمز» با انتشار مطلبی از شکست خوردن سیاست اوباما در سوریه سخن گفته است. این روزنامه می نویسد در سایه ناتوانی و تشتت دولت اوباما که سوریه را به «گورستان خونین عقاید آمریکا» تبدیل کرده است، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه توانسته است عملا در سوریه موفق عمل کند. اوباما سیاست روشنی درقبال سوریه ندارد و صرفاً به سخن گفتن درباره این کشور اکتفا کرده است. نیروهای دولتی سوریه شهر حلب را به طور کامل احاطه کرده اند و این شهر در انزوا قرار گرفته است که علت آن، تشتت دولت اوباما است. سوریه، ننگی برای دولت اوباما شده است و شکستی که همه دستاوردهای او در سیاست داخلی را تحت الشعاع قرار می دهد.

*****

این در حالی است که عربستان سعودی بر تمایل خود برای اعزام نیروی به سوریه تأکید دارد. به نوشته «آسوشیتدپرس»، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان، در نشست خبری مشترک با جان کری وزیر خارجه آمریکا در واشنگتن گفت که طرفین در این دیدار درباره حمله زمینی به سوریه صحبت کرده اند. الجبیر پس از دیدار با همتای آمریکایی خود بار دیگر گفت ریاض آماده اعزام نیروی زمینی به سوریه است. وی با اشاره به حمایت مستمر ریاض از معارضان مسلح سوری، تصریح کرد که جان کری از این پیشنهاد حمایت کرده است. وزیر خارجه سعودی مدعی شد که ریاض در تشکیل ائتلاف ضد داعش نقش داشته است. وی همچنین ابراز داشت که که ریاض حمایت از مخالفان سوریه را برای شکل دهی به کشوری بدون بشار اسد ادامه می‌دهد.

*****

این در حالی است که دولت کانادا اعلام کرده به مشارکت خود در حملات هوایی ائتلاف بین المللی ضد داعش در عراق و سوریه پایان می دهد. به نوشته خبرگزاری فرانسه، دولت کانادا اعلام کرد این کشور 22 فوریه (3 اسفند) به مشارکت در حملات هوایی علیه گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه پایان می دهد و شش فروند جنگنده خود را به کانادا بازمی گرداند. جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، در کنفرانس خبری مشترک با همتای هندی اش گفت: اوتاوا در عوض پایان دادن به مشارکت خود در حملات هوایی علیه داعش در عراق و سوریه، تعداد مربیان نظامی اش را در منطقه سه برابر و به 210 نفر افزایش خواهد داد و هواپیماهای جاسوسی و سوخت رسانش به ایفای وظیفه در ائتلاف تحت امر آمریکا ادامه خواهد داد. آمریکا چندی پیش از کانادا خواست تا چگونگی ایفای نقش خود را در ائتلاف ضد داعش مشخص کند.

*****

در این میان، وزارت دفاع آمریکا ضمن تأیید خروج کانادا از ائتلاف بین المللی ضد داعش، بر ادامه رصد اوضاع و تحولات میدانی در سوریه تأکید کرده است. بر اساس گزارش شبکه خبری «المیادین»، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که اوضاع را در استان حلب در سوریه از نزدیک دنبال می‌کند و گزینه‌های متعددی مطرح است. پنتاگون افزود که گزینه‌های متعددی در مورد حلب وجود دارد که آمریکا نمی تواند در مورد آن صحبت کند. وزارت دفاع آمریکا  همچنین تأکید کرد که نشست روز پنجشنبه آینده اعضای ائتلاف ضد داعش شیوه‌های مرحله آینده برای مقابله با داعش را مشخص خواهد کرد. پنتاگون همچنین گفت که کانادا از عملیات ضد داعش بیرون آمده؛ ولی کمک های خود را برای آموزش نیروهای محلی عراق 3 برابر کرده است.

*****

در میان دیگر موضوعات، روزنامه «گاردین» به تصمیم دولت آمریکا برای اعزام نیروهای نظامی بیشتر به افغانستان پرداخته است. این روزنامه در گزارشی به نقل از منابع نظامی عنوان کرد دولت آمریکا برای خنثی کردن تهدیدات طالبان درصدد اعزام صدها سرباز اضافی به استان ناآرام هلمند افغانستان است. براساس اطلاعات کسب شده توسط گاردین، این سربازان اضافی آمریکا قرار است به استان در حال زوال هلمند افغانستان باهدف تقویت نیروهای محلی در مقابل یورش های مجدد طالبان ، گسیل شوند. تا پایان ماه جاری میلادی، این نیرو که گفته می شود عمدتاً متشکل از نیروهای جنگی است به استان هلمند که بیش از یک دهه محل مبارزه نیروهای آمریکایی و انگلیسی علیه طالبان بود، اعزام خواهد شد.

*****

در نهایت، روزنامه «الاخبار» از شروطی که دولت آمریکا در مبارزه خود با داعش در عراق در نظر گرفته، سخن گفته است. به نوشته این روزنامه، نشانه‌ها از افزایش فشارهای قوی آمریکا به بغداد با هدف تصویب قانون تشکیل «گارد ملی» و تضعیف نیروهای داوطلب مردمی «الحشد الشعبی» حکایت دارد. صحبت‌های یکی از نمایندگان ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق آخرین نشانه از این امر است. وی از حدود 5 شرط آمریکا برای نابودی گروه داعش خبر داد. واشنگتن چند شرط مطرح کرده است که تصویب پیش نویس قانون تشکیل «گارد ملی»، کاهش تعداد نیروهای الحشد الشعبی به فقط 60 هزار نفر، موافقت با تشکیل اقلیم‌ها و (ایالت‌های) فدرالی، استقرار مجدد نیروهای آمریکایی در برخی مناطق عراق از جمله این شروط است. همچنین پیگرد کسانی که آمریکا آن‌ها را «شبه نظامی» می‌خواند و منظورش‌‌ همان «گروههای مقاومت عراقی» است، از دیگر این شروط به حساب می‌آید.


اخبار بین الملل  - تابناک 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------