آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

بشار اسد: ایران می‌تواند پایگاه نظامی در سوریه داشته باشد/ هر جا تروریستی وجود داشته باشد، عربستان آنجاست



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,رئیس‌جمهوری سوریه

رئیس‌جمهوری سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه قول داد تا تصرف مجدد کل کشور به جنگ ادامه دهد.

به‌گزارش آنا، بشار اسد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فرانسه گفت: «درگیری کنونی در حلب با هدف بازپس‌گیری آن نیست، بلکه مصمم هستیم تا مسیر ارتباطی گروه‌ داعش با ترکیه را قطع کنیم.»

اسد افزود: «نیروهای دولتی ما در حلب حضور دارند ولی موضوع مهم در حال خاضر قطع مسیر ارتباطی میان حلب و ترکیه است تا مسیر ارسال کمک به تروریست‌ها قطع شود. ما اکنون در ده‌ها جبهه می‌جنگیم از شمال تا جنوب تا شرق در دورترین نقاط شرقی تا لاذقیه در غرب کشور. همه مراحل به‌طور موازی در حال پیگیری است.»

وی در پاسخ به سوالی درباره امکان بازپس‌گیری همه اراضی سوریه تاکید کرد: «فارغ از اینکه ما می‌توانیم یا نمی‌توانیم، بی‌تردید دنبال دستیابی به این هدف هستیم. غیر منطقی است اگر بگویم که از فکر آن بیرون آمده‌ایم. اکنون جدول زمانی در دو حالت وجود دارد: یکی با فرض اینکه مشکل تنها سوریه است و دوم اینکه مشکل در خارج از این کشور است. ما در کمتر از یک سال می‌توانیم به مشکل از دو محور پایان دهیم: نخست مبارزه با تروریسم و دیگری فعالیت سیاسی، ولی حالت دیگری نیز وجود دارد و آن ادامه یافتن کمک‌ها به تروریست‌ها از مسیر ترکیه و اردن است که طبعا برخی از این کمک‌ها به عراق نیز ارسال می‌شود، زیرا داعش با حمایت‌های عربستان، ترکیه و قطر در این کشور نیز فعال است و طبعا این موضوع، زمان حل مشکل را طولانی‌تر می‌کند. با توجه به این موضوعات، پاسخ دقیق دادن به این سوال کمی سخت است.»

اسد افزود: «سوال این است که چند سال ترکیه و عربستان می‌خواهند به حمایت‌های خود از تروریسم ادامه دهند؟ و اینکه چه زمانی غرب بر این کشورها فشار می‌آورد تا حمایت‌های خود را متوقف کنند؟ حضور گروه‌های جیش‌الاسلام و احرار الشام در مذاکرات ژنو تعلیق شد. آنها بخشی از معارضانی هستند که سعودی‌ها در شکل یافتن آن نقش داشته‌اند. عربستان از تروریست‌ها در همه نقاط جهان حمایت می‌کند و طبیعی است که نمایندگان سعودی‌ها از تروریست‌ها باشند و نه از سیاسیون.»

رئیس‌جمهوری سوریه درباره روسیه گفت: «می‌توانیم نگاهی به سیاست‌های روسیه و مقام‌های آن داشته باشیم کما اینکه آن‌ها به سیاست‌های بلندمدت مقام‌های غربی می‌اندیشند. حقیقت این است که روس‌ها با ما با احترام برخورد می‌کنند و ما نیز متقابلا چنین رفتاری داریم، با ما همچون دولتی بزرگ در برابر دولتی کوچک همکاری دارند و حق حاکمیت ما را به رسمیت می‌شمارند. وجود پایگاه‌های نظامی هر دولتی در سوریه بدین معنی نیست که ما تابع سیاست‌های آنها هستیم، آنها در امور داخلی، قانونی و سیاسی ما دخالت نمی‌کنند.»

وی تاکید کرد: «از منظر ایجاد پایگاه‌های نظامی، روس‌ها این اقدام را انجام داده‌اند ولی ایرانی‌ها تاکنون در این‌باره درخواستی نداده‌اند و ما نیز مشکلی برای این موضوع نمی‌بینیم.»


 اخبار  بین الملل -  آنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------