آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

کشته شدن 20 عضو ارشد «جبهه النصره»/ تازه‌ترین اظهارات جنجالی دونالد ترامپ



 کیوسک بین المللی

کشته شدن تعدادی از اعضای ارشد گروه تروریستی جبهه النصره، آزادسازی مناطقی جدید در سوریه به دست ارتش این کشور، مسئولیت اردوغان در ورود تروریست ها به سوریه، ادعاهای جانشین ولیعهد سعودی درباره جنگ یمن و جدیدترین مواضع جنجالی دونالد ترامپ، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.

به گزارش «تابناک»، بخشی از مطالب امروز مطبوعات و رسانه های بین المللی به موضوعات مربوط به سوریه اختصاص دارد. در این زمینه، شماری از مطبوعات بین المللی، از جمله «دیلی میل»، از کشته شدن شماری از اعضای ارشد گروه تروریستی «جبهه النصره» خبر داده اند. بر اساس این گزارش، ابوفراس السوری، سخنگوی گروه تروریستی جبهه النصره، در یک حمله هوایی در حومه ادلب کشته شده است. سازمان موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه در لندن اعلام کرده، جنگنده های ناشناس، محل برگزاری جلسه مشترک فرماندهان گروه تروریستی جندالاقصی و جبهه النصره (شاخه القاعده در سوریه) را هدف قرار دادند که در این حمله، ابوفراس السوری، فرزندش و 20 عضو این دو گروه تروریستی کشته شدند. مشخص نیست این حمله توسط جنگنده های نیروی هوایی سوریه انجام شده است و یا روسیه!

*****

این در حالی است که همزمان، پیشروی های ارتش سوریه در برخی مناطق علیه تروریست ها ادامه دارد. بر اساس گزارش «سانا» (خبرگزاری رسمی سوریه)، ارتش سوریه در بیانیه‌ای که درباره نبرد آزادسازی شهرک «قریتین» در استان حمص صادر کرد، از سوری‌ها خواست نیروهای ارتش را تا سرکوب نهایی تروریسم در کشورشان یاری کنند. فرمانده کل ارتش سوریه و نیروهای مسلح در بیانیه‌ای اعلام کرد، یگان‌هایی از ارتش و نیروهای مسلح با همکاری گروه‌های دفاع ملی و با پشتیبانی و حمایت نیروهای هوایی سوریه و روسیه امنیت و ثبات را به شهرک القریتین و مزارع اطراف آن بازگرداندند. نیروهای ارتش سوریه پس از خنثی‌سازی شمار زیادی مین کار گذاشته شده از سوی تروریست‌ها در القریتین، از چند محور وارد این شهر شدند.

*****

در این میان، یک نشریه آلمانی به بررسی محل ورود تروریست ها به خاک سوریه پرداخته و به نقش ترکیه در این زمینه اشاره کرده است. نشریه «اشپیگل» رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه را به اجازه دادن به تندروها برای ورود به سوریه از طریق خاک کشورش متهم کرده است. به عقیده این نشریه، اردوغان برای انتقام از بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، روی گروه‌های افراطی و احتمالاً داعش حساب کرده است. سرویس‌های امنیتی ترکیه اجازه می دهند، هواداران داعش از خاک این کشور وارد سوریه شوند، در حالی که دیگر تروریست ها نبردها در سوریه را انجام می دهند. همه این تروریست‌ها در استانبول به زمین می نشینند و بعد بدون هیچ نگرانی از مرز سوریه عبور می‌کنند.

*****

اما در مطلبی مربوط به یمن، سایت شبکه خبری «بلومبرگ» مصاحبه ای با جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی منتشر کرده که وی در آن، مدعی پیشرفت در مذاکرات یمن شده است. محمد بن سلمان ابراز امیدواری کرده طرف‌های درگیر در یمن به پایان دادن درگیری نزدیک شوند. وی مدعی شده: «پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات حاصل شده است. ما تماس‌های خوبی با حوثی‌ها داریم. اخیراً یک هیأت از آن ها به ریاض آمدند». وی افزوده: «ما در تلاش و فشار برای عملی شدن این موضوع (پایان یافتن درگیری در یمن) در صحنه تحولات میدانی هستیم. البته اگر وضعیت به حالت سابق برگردد، ما آماده هستیم». بن سلمان درباره رابطه با آمریکا نیز گفته، «آمریکا کشور برتر و شماره یک در جهان است و ما خودمان را متحد اصلی آمریکا در خاورمیانه و آمریکا را متحدمان می‌دانیم».

*****

در نهایت، باید اشاره کرد که بخشی از مطالب امروز مطبوعات جهانی نیز به موضوعات مربوط به رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اختصاص دارد. در این زمینه، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» جدیدترین اظهارات جنجالی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان را بازتاب داده که خواستار اخراج پناهجویان سوری شده است. ترامپ گفته، اگر رئیس جمهور شود، همه آوارگان سوری را که در خاک آمریکا هستند، اخراج خواهد کرد. وی همچنین از بلژیک به سبب بررسی نکردن پیشینه آوارگانی که وارد این کشور شده اند، انتقاد کرد و گفت: «آمریکا مثل احمق ها رفتار نخواهد کرد». وی افزوده: «هزاران نفر به صورت آواره  می آیند. ما اصلاً نمی دانیم آن ها که هستند، از کجا می آیند و هیچ سند و مدرکی هم ندارند. باید دیوانه باشیم که آن ها را بپذیریم».

 

 اخبار  بین الملل  -  تابناک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------