آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

بازداشت نوجوان استراليايي به اتهام امنیتي



 اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل,پليس استراليا

پليس استراليا يك نوجوان را به اتهام طراحي فعاليت تروريستي در روز 'آنزاك' بازداشت كرد و در صورت اثبات جرم، اين نوجوان 16 ساله با محكوميت حبس ابد روبرو مي شود.

به گزارش ايرنا، تارنماي 'ابي.بي.سي' استراليا روز دوشنبه اعلام كرد اين نوجوان روز گذشته در خانه اش در حومه شهر سيدني استراليا بازداشت شد.

وي پس از بازداشت به ايستگاه پليس 'آئوبورن' انتقال داده شد و قرار است امروز (دوشنبه) در دادگاه كودكان به اتهام وي رسيدگي شود.


تقاضاي گذاشتن وثيقه براي آزادي موقت وي نيز مورد موافقت مقامات امنيتي استراليا قرار نگرفت.

'اندرو اسكيپوني' كميسيونر پليس 'نيو سوت ولز' استراليا اعلام كرد كه پليس بعدازظهر روز گذشته با هدف كسب اطمينان از امنيت عمومي مجبور به اقدام شده است.

اين مقام پليس استراليا همچنين در پاسخ به اين سئوال كه آيا امكان رخ دادن حوادث تروريستي در روز آنزاك وجود دارد گفت: بايد به خاطر داشت كه استراليا با يك تهديد روبرو است. به طور قطع با سطح هشدارهايي كه در بيرون وجود دارد، با 'احتمال' انجام چنين فعاليت اي روبرو هستيم.

مهر ماه سال گذشته نيز جوان ترين تروريست انگليسي در دادگاه منچستر به جرم توطئه و برنامه ريزي براي كشتن افراد پليس در استراليا، به حبس ابد محكوم شد.

اين پسر 15 ساله انگليسي كه در سن 14 سالگي طرح تروريستي كشتن افسران پليس استراليا را در جريان مراسم رژه روز آنزاك در شهر ملبورن به شيوه گروه داعش، طراحي كرده بود، بايستي دست كم پنج سال در زندان بماند.

'آنزاك' نامي است براي 'ارتش مشترك استراليا و زلاندنو' كه در جنگ جهاني اول به عنوان پشتيبان انگلستان شركت كردند. شهرت آنزاك به خاطر نبردي است كه 25 آوريل سال 1915 بين كشور عثماني و نيروهاي ائتلافي (انگلستان، فرانسه و آنزاك ها) در خليج گاليپولي (تنگه داردانل) تركيه انجام دادند .

اين جنگ در تركيه با نام نبرد 'چاناق قلعه' و در كشورهاي غربي بانام نبرد 'گاليپولي' شناخته مي شود. در اين نبرد ده ها هزار نفر از نيروهاي آنزاك كشته و زخمي شدند و درنهايت نيروهاي ائتلاف شكست خوردند. در استراليا و نيوزيلند هرساله روز آنزاك به يادبود كشته شدگان و مجروحان اين جنگ گرامي داشته مي شود.

'مايكل كينان' وزير دادگستري فدرال استراليا خبر دستگيري اين نوجوان 16 ساله را 'ترس آور و نگران كننده' عنوان كرد.

وي با اين عنوان كه مقامات امنيتي اين كشور در 18 ماه گذشته شش مورد حملات تروريستي در خاك استراليا را خثني كرده اند، گفت كه حفظ امنيت در استراليا يك ميليارد و 300 هزار دلار هزينه داشته است.

'مايكل كينان' همچنين تصريح كرد كه براساس شواهد و تحقيقات انجام شده، احتمال دستگيري ديگري در ارتباط با روز آنزاك وجود ندارد.

پليس استراليا پيش از اين نيز در ماههاي گذشته از دستگيري چند نفر ديگر خبر داده بود كه قصد انجام فعاليت هاي تروريستي در اين اين روز را داشتند.

 

 اخبار بین الملل  -  ایرنا  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------