مقام آمریكایی از وجود هسته های داعش در آلمان، ایتالیا و انگلیس خبر داد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل,گروه  تروریستی داعش

یك مقام ارشد اطلاعاتی آمریكا از وجود هسته های مخفی (سلول های) گروه تكفیری – تروریستی داعش در كشورهایی همچون ایتالیا، آلمان و انگلیس خبر داد.

 به  گزارش  ایرنا ؛ سی ان ان روز سه شنبه با انتشار این خبر از مبدا واشنگتن گزارش داد: 'جیمز كلپر' رئیس اداره اطلاعات ملی آمریكا این موضوع را پس از اظهارات باراك اوباما رئیس جمهوری آمریكا در سفر شش روزه خارجی خود كه خواستار مشاركت بیشتر اروپایی جهت مقابله با داعش شده بود، مطرح كرد.


بنابراین گزارش كلپر روز گذشته (دوشنبه) در جلسه ای كه توسط نشریه آمریكایی 'كریستین ساینس مانیتور' برگزار شده بود درجمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش كه آیا داعش هسته های زیرزمینی مانند آنچه پس از حملات ماه مارس گذشته در بروكسل كشف شد، در آلمان، ایتالیا و انگلیس دارد، گفت: بله این گونه هسته ها وجود دارد.


كلپر افزود: ما به دنبال شواهدی از طرح هایی كه داعش در آن نقش دارد در كشورهایی همچون انگلیس، آلمان و ایتالیا هستیم.


رئیس اداره اطلاعات ملی آمریكا همچنین به بحران پناهجویان در اروپا اشاره كرد و افزود كه گروه تكفیری – تروریستی داعش به نحوی از بحران پناهجویان در اروپا بهره جسته و به نظر این كشورها (انگلیس ، آلمان و ایتالیا) از آن آگاه می شوند.


'متئو لویت' (Matthew Levitt) از 'موسسه واشنگتن' در امور ساسیت خاور نزدیك دراین باره به 'سی ان ان' گفت: فعالیت و حضور داعش در این كشورها تازگی ندارد، اما آنچه كه كلَپر دراین مورد می گوید، 'تازه' است.


لویت گفت كه بزرگترین مشكل اروپایی های نداشتن همكاری و به اشتراك گذاردن یكپارچه موارد اطلاعاتی است.


سی ان ان گزارش داد: لویت، معاون دستیار سابق وزیر خزانه داری آمریكا، افزود درحالی كه تمركز دراین زمینه بشدت بر روی بلژیك و فرانسه معطوف است اما مظنونان های تروریستی در انگلیس و آلمان دستگیر می شوند.


در همین حال 'فرانك سیلافو' (Frank Cilluffo) مدیر مركز امنیت سایبری و كشوری دانشگاه جرج واشنگتن به 'سی ان ان' گفت كه اروپایی ها با تهدید عملیات عوامل مرتبط با داعش كه در میان پناهجویان رخنه كرده اند، مواجه هستند.


سی ان ان گزارش داد: باراك اوباما در نطق (روز گذشته) خود در هانوفر آلمان گفت كه تروریست ها هر آنچه در توان دارند برای ضربه زدن به شهرها و شهروندان ما انجام می دهند، بنابراین لازم است تا هر آنچه كه در توان داریم برای توقف آنها به كار بگیریم؛ اروپا و ناتو هنوز می توانند كارهای بیشتری در مقابله با داعش انجام دهند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------