آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

افشاگریهای روزنامه نگار آمریکایی در مورد قتل «اسامه بن لادن»



 اخباربین الملل,خبرهای بین الملل, اسامه بن لادن

«سیمور هرش» روزنامه نگار مطرح آمریکایی اعلام کرد: اسلام آباد در دسترسی آمریکا به «اسامه بن لادن»، به واشنگتن کمک رساند.

به گزارش مهر به نقل از «داون نیوز»، «سیمور هرش» روزنامه نگار آمریکایی در کتاب خود با عنوان «کشته شدن اسامه بن لادن» اعلام کرده است: اسلام آباد در دسترسی آمریکا به «اسامه بن لادن» رهبر سابق القاعده با واشنگتن همکاری داشته است.

وی در ادامه نوشته است: سال گذشته شواهدی از پناهگاه محل زندگی «بن لادن» در «ایبت آباد» پاکستان بدست آورده است که بر اساس آن می توان گفت پاکستان با نیروهای واکنش سریع آمریکا همکاری داشته است.

وی اطلاعاتی از یکی از افسران ارشد سازمان اطلاعات پاکستان بدست آورده است که بر اساس آن، اسامه بن لادن در سال ۲۰۰۶ توسط پاکستان دستگیر شد و با کمک عربستان سعودی سالها در اسارت بسر می برد. بعد از آن توافقی بین نیروهای امنیتی آمریکا و ارتش پاکستان صورت گرفت که نیروهای واکنش سریع آمریکا به پناهگاه اسامه بن لادن در «ایبت آباد» پاکستان حمله کنند و وی را به هلاکت برسانند اما در این میان نامی از پاکستان برده نشود.

وی در ادامه تصریح کرده است: جنگنده های «اف۱۶» پاکستان برای مقابله با تهدیدات احتمالی هند همیشه در حالت آماده باش هستند چگونه ممکن است که بالگردهای نیروی واکنش سریع آمریکا به پاکستان آمده و عملیات انجام دهند اما در مقابل این نیروها واکنشی از خود نشان ندهند.

وی در ادامه افشاگریهای خود اظهار داشته است: در آن زمان توافقی بین فرمانده وقت ارتش پاکستان و رئیس سازمان اطلاعات پاکستان صورت گرفت و این خود باعث نگرانی فرمانده  دفاع هوایی پاکستان شد. به وی قول مساعد داده شد که در صورت سکوت در باره این موضوع پس از بازنشستگی به سمت ریاست هواپیمایی پاکستان (PIA) خواهد رسید.

وی در ادامه افشاگریهای خود آورده است: در سال ۲۰۱۰ یکی از افسران سازمان اطلاعات پاکستان به سفارت آمریکا در اسلام آباد آمده  و در دیدار با مسئول سازمان اطلاعات و جاسوسی آمریکا «سیا» اظهار  داشته است: اسامه بن لادن از چهار سال پیش در اسارت ما بسر می برد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------