مقصد بعدی داعش کجاست ؟



 اخباربین الملل,خبرهای بین الملل, داعش

یک موسسه مشاوره ای آمریکا اعلام کرد که با تضعیف مواضع داعش در سوریه و عراق، فیلیپین محتمل ترین گزینه برای پایگاه جدید داعش خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اسپوتنیک، گروه «سوفان» که خدمات اطلاعات امنیتی راهبردی را در اختیار دولت ها و سازمان های چند ملیتی قرار می دهد، تعداد افرادی را که از جنوب فیلیپین و مناطق نزدیک به آن، نظیر مالزی و اندونزی به مبارزان داعش در سوریه پیوسته اند ،بالغ بر ۷۰۰ تا یکهزار نفر تخمین زد.

این گزارش می افزاید داعش هنوز باید قلمرو خود را در جنوب آسیا پی ریزی کند و با توجه به تضعیف مواضعش در سوریه و عراق، این کار را تا پایان سال انجام خواهد داد.

موسسه سوفان تاکید می کند که با وجود قرار گرفتن مرکز توجه عموم بر فعالیت داعش در لیبی، این گروه توانایی مقاومت در این کشور را نخواهد داشت.

گزارش این موسسه می افزاید با وجود پایین بودن تعداد حامیان داعش در جنوب آسیا نسبت به سایر مناطق، تنها یک گروه با تجربه می تواند به کشتار های جمعی در این منطقه، نظیر آنچه در پاریس و بروکسل رخ داد، دست بزند.

این موسسه از دیگر دلایل فرضیه خود را فعالیت چندین گروه تروریستی در جنوب فیلیپین و مقاومت آن ها در برابر یگان های نظامی این کشور توصیف می کند.

یکی از این گروه های تروریستی «ابوسیاف» است که از هم اکنون به داعش اعلام وفاداری کرده است.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------