آخرین اخبار بین الملل

بایدن،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

بایدن: به‌دنبال برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه هستیم

رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید با شرکای واشنگتن به‌دنبال برقراری آتش‌بس فوری در غزه هستند. به گزارش ایسنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد…

جان کری امروز در ژنو/ تلاش واشنگتن برای آتش بس در سوریه



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,وزارت خارجه آمریکا

 وزارت خارجه آمریکا از سفر امروز (یکشنبه) جان کری به ژنو با هدف تلاش برای تثبیت آتش بس در سوریه خبر داد.

به گزارش ایسنا ، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که جان کری، وزیر خارجه این کشور امروز و فردا در ژنو دیدارهایی را با استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه و وزرای خارجه عربستان و اردن برگزار خواهد کرد.

هدف کری از این سفر تلاش برای تثبیت آتش بس در سوریه است تا بتوان درگیری‌ها در حلب را متوقف کرد.

کربی ادامه داد: جان کری در دیدارش با عادل الجبیر و ناصر جوده، وزرای خارجه عربستان و اردن و همچنین دی میستورا تلاش‌های کنونی برای حمایت از توقف درگیری‌ها در تمام اراضی سوریه را مورد بررسی قرار خواهد داد تا زمینه برای سازمان‌های فعال کمک رسان جهت ارسال کامل کمک‌ها به مناطق درگیر و حمایت از انتقال سیاسی فراهم شود.

در پی درگیری‌های اخیر در شهر حلب ده‌ها تن از ساکنان مناطق تحت سلطه شورشیان از منازل خود گریخته‌اند. شهر حلب از 22 آوریل شاهد افزایش خشونت‌های نظامی است و براساس آمار اعلام شده توسط دیده بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن قرار دارد 46 غیرنظامی در این درگیری‌ها کشته شدند.

در همین حال دولت آمریکا اعلام کرد که واشنگتن برای ارائه طرح‌های مشخص با هدف متوقف کردن خشونت در سوریه به ویژه در حلب تلاش می‌کند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که کری ظرف دو روز گذشته با استفان دی میستورا و ریاض حجاب، هماهنگ کننده هیات مخالفان سوریه تماس‌هایی را در قرار کرده و به آنها صریحا اعلام کرده است که توقف خشونت‌ها در حلب و بازگشت به آتش بس دائم اولویت اصلی اوست.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که کشورش می‌خواهد روسیه فشارها بر بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه برای متوقف کردن حملات به حلب را افزایش دهد.

در همین حال مسئول سابق پرونده سوریه در وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که حملات نظام سوریه به حلب با "خط مشیء ثابت نظام در حمله به غیرنظامیان" ظرف پنج سال گذشته همخوانی کامل دارد.

وی در این اظهارات مداخله جویانه افزود: به رغم اقدامات نظام سوریه، بحران آوارگان و فاجعه انسانی که ظرف پنج سال گذشته ادامه داشته غرب هیچ اقدامی برای حمایت از سوریه در برابر اقدامات نظام اسد نمی‌کند و تحرکات نظام سوریه در حلب نشان دهنده آمادگی‌ها برای عملیات نظامی است که مذاکرات را به شکست می‌کشاند و سرمایه‌گذاری‌های دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری سوریه برای مرحله انتقالی در سوریه را ناکام خواهد گذاشت.

وی عنوان داشت: هر طرحی برای حمایت از غیرنظامیان نیازمند موافقت مستقیم باراک اوباما است که به وضوح اعلام کرده هر اقدامی مشابه آنچه در کوبانی و سنجار برای حمایت از کردها و ایزدی‌ها انجام شد غیرقابل اجرا در سوریه است.

به گفته این مسئول آمریکایی "اوباما شاید در هشت ماه باقی مانده از دولتش دیدگاهش را درخصوص حمایت از شهر حلب تغییر دهد و اگر چنین نشود به عقیده من نتایج و پیامدهای منفی را برای اوضاع سیاسی سوریه به دنبال خواهد داشت."
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------