آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

نیوزویک: پوتین دروغ می گوید؛ تعداد نظامیان روس در سوریه بیشتر از قبل شده / چرا مسکو به دمشق علاقمند است؟



 اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل, پوتین

آنچه چند هفته گذشته تیتری امیدوارکننده بود، حالا دیگر پوشالی بودنش کاملا روشن شده. روسیه، نه تنها نیروهایش را از سوریه بیرون نکشیده ، بلکه در حال وارد کردن نیروها و تجهیزات بیشتر است. پوتین بار دیگر ثابت کرده نمی توان به او اعتماد کرد.

 نیوزویک نوشت: آنچه چند هفته گذشته تیتری امیدوارکننده بود، حالا دیگر پوشالی بودنش کاملا روشن شده. روسیه، نه تنها نیروهایش را از سوریه بیرون نکشیده ، بلکه در حال وارد کردن نیروها و تجهیزات بیشتر است. پوتین بار دیگر ثابت کرده نمی توان به او اعتماد کرد.

به گزارش انتخاب ؛ این نشریه در ادامه آورده است: در 14 مارس پوتین دستور آغاز بازگشت نیروهای روسی از سوریه را اعلام کرد. هرچند تعدادی از سربازان روسی واقعا از سوریه خارج شده اند، اما حالا می دانیم این بیانیه تنها برای انحراف توجهات جهانی و تصویر ساختن روسیه به عنوان بخشی از راه حل سوریه و نه بخشی از مشکل بوده است.

هرچند شاید روسیه قسمتی از نیروهای زمینیش را خارج کرده باشد، اما سامانه های ضد موشکی پیشرفته، چندین هواپیمای جنگنده و بمب افکن و صدها سرباز و نیروی ویژه را همچنان حفظ کرده است. فراموش نکنید وقتی سال گذشته مسکو وارد کارزار سوریه شد، تنها یک پایگاه دریایی نزدیک طرطوس داشت، و حالا با داشتن یک پایگاه هوایی اضافه شده در حمیم در حال ترک سوریه است.

کمتر از یک ماه قبل، شواهدی منتشر شد که سربازان بیشتری به این کشور جنگ زده اعزام شده اند. ظاهرا مووضع این بود که آن ها برای از میان بردن تعداد زیادی مین رفته اند، اما کسی از نیت واقعی آن ها اطلاعی ندارد.

روسیه همچنان با وجود توافق توقف خشونت ها با آمریکا، به حملات هوایی خود ادامه می دهد. نیروهای ویژه و نیروی هوایی روسی در نبرد برای آزادسازی شهر پالمیرا حضور داشته اند. گفته می شود مقدمات حمله ای با حمایت روسیه برای آزادسازی حلب در حال انجام است.

هم اکنون روسیه در حال انتقال واحدهای توپخانه به شمال سوریه است که بدون شک موجب نگرانی کاخ سفید شده. بن رودز، مشاور ارشد امنیت ملی اوباما گفت، پوتین باید تلاش هایش را در مسیر دیپلماتیک قرار دهد. اما بعید است روسیه به این دستورالعمل توجه کند.

همانطور که گفته شد روسیه کارنامه خوبی از عمل به تعهدات و وعده هایش ندارد. مسکو همین حالا در حال نقض موافقت آتش بس در اوکراین است و به تامین سلاح جدایی طلبان اوکراینی ادامه می دهد.

اما اصلا چرا روسیه در سوریه حضور دارد؟ یک توضیح می تواند این باشد که می خواهد حضور نظامیش در جهان را افزایش دهد تا نشان دهد یک قدرت جهانی است. توضیح دیگر آن است که می خواهد از نفوذ خود در سوریه استفاده کند تا موضع قوی تری در مذاکره بر سر مسائلی همچون اوکراین داشته باشد.

تبلیغات زیرکانه کرملین برداشت جهان از این کشور را تحت تاثیر گذاشته است. کرملین می خواهد جهان فکر کند او بخشی از راه حل برای بسیاری از مشکلات جهان است، حال آنکه واقعیت خلاف آن است. مردم روسیه در شرایط رکود اقتصادی فقیرتر شده اند، در حالیکه پوتین و اطرافیانش هر سال بر ثروت خود اضافه کرده اند.

چه در گرجستان باشد یا در اوکراین و سوریه، پوتین هرکاری می کند تا روسیه قدرت جهانی با تاثیر برابر با آمریکا به نظر برسد. تا زمانی که اروپا به پوتین اجازه در رفتن دهد، او همچنان به دروغ گویی ادامه می دهد. وقتش رسیده که جهان بیدار شود.


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------