جان کری نسبت به پیشرفت در مذاکرات صلح ژنو ابراز امیدواری کرد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل, جان کری

وزیر خارجه آمریکا نسبت به پیشرفت در مذاکرات صلح ژنو درباره سوریه برای حفظ آتش‌بس فراگیر در این کشور ابراز امیدواری کرد.

به گزارش ایسنا ، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، جان کری، وزیر خارجه آمریکا در دیدار با ناصر جوده، همتای اردنی خود در ژنو گفت: زمان کنونی، زمان سرنوشت سازی است و ما مطمئنا به همکاری روسیه درباره سوریه چشم دوخته‌ایم. ما همچنین به این مساله امیدواریم که نظام سوریه به حرف‌های روسیه گوش دهد و به آن عمل کند.

وی گفت که امیدوار است طی دو روز آینده پیشرفتی درباره تمدید آتش‌بس در تمامی مناطق سوریه و از سرگیری مذاکرات صلح برای پایان جنگ حاصل شود.

جان کری به دنبال درخواست استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه از واشنگتن و مسکو برای نجات آتش‌بس در سوریه، به ژنو رفت.

کری گفت: آتش بس در تمامی مناطق سوریه لازم است و ما امیدواریم بعد از مذاکرات ژنو آتش‌بس تثبیت شود.

ناصر جوده نیز گفت: رخدادهای اطراف حلب بسیار نگران کننده است و توافق آتش‌بس را تهدید می‌کند. توقف درگیری‌ها برای مذاکرات صلح و ازسرگیری ارسال کمک‌های انسانی ضروری است.

جوده گفت: باید برای برقراری آتش‌بس تلاش کرد تا فضایی بهتر و مثبت‌ برای روند سیاسی فراهم شود. آتش‌بس، مذاکرات و راه‌های ارسال کمک‌های بشردوستانه چالش‌هایی هستند که باید به نحو احسن با آن‌ها برخورد کرد.

ناصر جوده درباره درگیری فلسطین و اسرائیل نیز گفت: نبود مذاکرات برای حل این بحران چالشی است که ثبات منطقه و دیگر مناطق را تهدید می‌کند.

قرار است عادل جبیر، وزیر خارجه عربستان نیز امروز (دوشنبه) با جان کری در ژنو دیدار کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------