تهدید داعش به افشای اطلاعات ارتش انگلیس



 اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل,گروه تروریستی داعش

گروه تروریستی داعش پس از انتشار فهرستی از اسامی ده‌ها خلبان امریکایی و صدور دستور قتل آنها، تهدید کرده است اطلاعات محرمانه کارکنان ارتش انگلیس را افشا کند.

به گزارش پرس تی وی این گروه چندی پیش فهرستی از اسامی 76 خلبان نیروی هوایی امریکا، تصاویر و آدرس منازل آنها منتشر و اعلام کرد، «اطلاعات محرمانه‌ای» را از وزارت دفاع انگلیس سرقت کرده است.

صحت ادعای داعش هنوز تایید نشده است، اما این گروه در بیانیه‌ای از هوادارانِ متعصب خود خواسته است این خلبانان را «هرکجا هستند پیدا کنند، به منازلشان بروند، سرشان را از تن جدا کنند، به آنها چاقو بزنند، گلوله‌ای در مغزشان خالی و یا حتی آنها را منفجر کنند.»

این گروه که خود را «بخشِ هک داعش» می‌نامد در مطالبی که در فضای مجازی منتشر کرده، آورده است: «ممکن است هفته آینده اطلاعات محرمانه‌ای را که داعش به تازگی از طریق برادرانمان در انگلیس از وزارت دفاع این کشور به دست آورده افشا کنیم.»

داعش همچنین مدعی شده که تروریست‌های این گروه مخفیانه در حال نفوذ به شبکه‌های اینترنتی انگلیس و امریکا هستند.

با این وجود به گزارش نشریه «ساندی تایمز»، بررسی دقیق اطلاعاتِ مربوط به خلبانان امریکایی نشان می‌دهد که به واسطه درز پیدا کردن مدارک و یا هک شدنِ سیستم‌های رایانه‌ای به دست نیامده‌اند.

گفته می‌شود احتمالاً نام این 76 خلبان از جراید و مجله‌های نظامی امریکا جمع‌آوری و سپس با اطلاعات عمومی موجود در اینترنت مطابقت داده شده است.

نام ژنرال شان مک فارلند، فرمانده ائتلاف امریکایی موسوم به ضد داعش در عراق و سوریه نیز در میانِ اسامی ارائه شده به چشم می‌خورد؛ این در حالی است که اطلاعات مربوط به او در فضای مجازی برای عموم قابل دسترس است.

گروه تروریستی داعش از چندی پیش عراق و سوریه را هدف حملات بی‌رحمانه خود قرار داده و جان هزاران نفر را گرفته است.

ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری امریکا اوایل تابستان 1393، حملات هوایی خود را در عراق و اواخر تابستان همان سال حملات هوایی خود را در سوریه آغاز کرد.

امریکا مدعی است در حملات خود دستاوردهایی داشته است، با این وجود دولت دمشق و یا شورای امنیت سازمان ملل برای اجرای عملیات نظامی در سوریه به این ائتلاف مجوز نداده‌اند.

 

  اخبار  بین الملل  -  فرارو

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------