ولد الشیخ احمد نتوانست هیات دولت مستعفی یمن را به میز مذاکرات بازگرداند



 اخبار بین الملل  ,خبرهای   بین الملل,سازمان ملل

منابع یمنی اعلام کردند که فرستاده سازمان ملل به این کشور در قانع کردن هیات دولت مستعفی یمن برای بازگشت به مذاکرات مستقیم با هیات صنعاء شکست خورده‌ است.

به گزارش ایسنا ، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، با شکست اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن در قانع کردن هیات دولت مستعفی برای بازگشت به میز مذاکرات با هیات صنعاء، تعلیق مشارکت دولت مستعفی برای دومین روز متوالی ادامه می‌یابد.

منابع آگاه اعلام کردند، الشیخ احمد جلسه طولانی را با هیات دولت مستعفی یمن برگزار کرد اما هیچ نتیجه‌ای نداشت. این هیات همچنان بر دستیابی به ضمانت‌هایی درباره پایبندی انصارالله و نیروهای علی عبدالله صالح رئیس جمهور پیشین یمن به آتش بس پافشاری می‌کند و تاکید کرده که تنها پس از تحقق این شرط به مذاکرات مستقیم با هیات صنعا باز می‌گردد.

یک منبع در هیات دولت مستعفی یمن اعلام کرد: ما از ولد الشیخ خواستیم ضمانت‌های واقعی درباره تکرار نشدن نقض آتش بس و تشکیل کمیته تحقیقات درباره یورش به پادگان تیپ 29 میکا و غارت وسایل و تجهیزات آن را فراهم آورد اما وی نتوانست این شرط ما را محقق کند.

در همین حال خالد سلیمان الجارالله، معاون وزیر خارجه کویت بعید ندانست که تصمیم هیات ریاض برای تعلیق مشارکت در مذاکرات صلح، تعدی از اصول قطعنامه 2216 شورای امنیت، طرح شورای همکاری خلیج فارس و نتایج مذاکرات ملی باشد.

وی گفت: در هر مذاکراتی ممکن است موانعی ایجاد شود اما مساله مهم تمایل طرف‌های یمنی به اتخاذ اقدام مثبت در مذاکرات است. من نمی‌توانم جدول زمانی برای این مذاکرات مشخص کنم ما به عنوان کشور میزبان منتظر این هستیم که نتایج مثبتی از این مذاکرات ببینیم.

مذاکرات صلح یمن در کویت 21 آوریل آغاز شد اما طرف‌های یمنی در این مذاکرات نتوانستند بر سر مسائل اساسی توافق کنند. اخیرا نیز هیات ریاض از مذاکرات مستقیم با هیات صنعا عقب نشینی کرد.

بحران یمن از سپتامبر 2014 به کشته شدن هزاران تن و آواره شدن 5 / 2 میلیون تن دیگر در داخل و خارج این کشور منجر شده است.

در عین حال منابع به الجزیره گفتند که هیات دولت یمن در کویت درباره اظهارات جدید عبدالله صالح که در آن معیارهای جهانی را رد کرده، توضیح خواستند.

هیات ریاض خواستار بازگشت اوضاع به وضعیت قبل در پادگان العمالقه در عمران شد.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------