برنی سندرز: ترامپ نباید رئیس جمهوری آمریکا شود



 اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل, برنی سندرز

'برنی سندرز' یکی از دو داوطلب نامزدی ریاست جمهوری 2016 آمریکا از حزب دمکرات در مصاحبه اختصاصی با شبکه روسی 'راشاتودی' با فاجعه آمیز خواندن دونالد ترامپ گفت: او نباید رئیس جمهوری آمریکا شود.

 به  گزارش ایرنا ؛دونالد ترامپ که هم اکنون تنها داوطلب نامزدی باقی مانده از حزب جمهوریخواه به شمار می رود، طی ماههای گذشته با اظهار نظرهای جنجالی در موضوعات مختلف، واکنش های تندی را در داخل و خارج آمریکا برانگیخته است.


راشاتودی در این مصاحبه از سندرز پرسید: شما در هر نظر سنجی فراتر از دونالد ترامپ (رقیب جمهوریخواه) ظاهر شدید آیا این مساله باید در 'نمایندگان ویژه' (superdelegates ) حزب دمکرات برای (پیروزی در نامزدی حزب) مدنظر قرار گرفته شود؟


سندرز در پاسخ گفت: من و هیلاری کلینتون در بسیاری موارد با یکدیگر اختلاف نظر داریم، اما در یک چیز با هم اتفاق نظر داریم و آن این است که ترامپ برای آمریکا یک فاجعه است و او (ترامپ) نباید رئیس جمهوری (آمریکا) شود.


سندرز در ا دامه با اشاره به اینکه تیم کارزار انتخاباتی وی از کارایی بهتری نسبت به هیلاری کلینتون در این دور از انتخابات درون حزبی برخوردار است، تصریح کرد که وی و تیمش نه تنها قادر به شکست دادن هیلاری کلینتون می باشند بلکه قادر به شکست دادن ترامپ در دورنهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز خواهند بود و باید در 'نمایندگان ویژه' این مساله مدنظر قرار گیرد.


سندرز دراین مصاحبه کسب پیروزی های اخیر خود را مهم خواند و پیروزی احتمالی در ایالت کالیفرنیا در مورخ هفتم ژوئن (18 خرداد) را نقطه عطفی در تعیین نامزد نهایی حزب دمکرات در نشست کنوانسیون حزب دمکرات دانست.


نمایندگان ویژه یا superdelegates حزب دمکرات آزاد هستند تا هر نامزدی را سوای میزان کسب آرا نمایندگان، مورد حمایت قرار دهند.


کنوانسیون حزب دمکرات پس از پایان انتخابات درون حزبی در بازه زمانی 25 تا 28 ژوئیه ( 4 تا 7 مرداد) برای تعیین نامزد نهایی این حزب برای ریاست جمهوری 2016 آمریکا برگزار می شود.


درحالیکه روز سه شنبه 17 ماه مه برابر با 28 اردیبهشت ماه، انتخابات در دو ایالت 'اورگان' و 'کنتاکی' بعنوان بیستمین انتخابات درون حزبی دمکرات ها در پیش است، هیلاری کلینتون با پیروزی در 26 ایالت و کسب 2240 'آرا نمایندگان' (Delegate) از سندرز که تاکنون در 20 ایالت پیروز شده و توانسته است 1473 آرا نمایندگان را احراز کند، پیش است.


دونالد ترامپ با کناره گیری 'تد کروز' و 'جان کیسیک' از ادامه کارزار انتخاباتی، تنها داوطلب نامزدی باقی مانده از حزب جمهوریخواه به شمار می رود.


تاکنون 10 میلیون 924 هزار آمریکایی در جریان انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان به ترامپ رای داده اند.


این درحالی است که در این مدت 12میلیون و 524 هزار آمریکایی در جریان انتخابات درون حزبی دمکرات ها به هیلاری کلینتون و 9 میلیون 426 هزار نفر دیگر به برنی سندرز رای داده اند.


پنجاه و هشتمین انتخابات ریاست ریاست جمهوری آمریکا هشتم نوامبر 2016 برابر با 18 آبان ماه برگزار خواهد شد.
 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------