آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

تصویر هیتلری اردوغان روی دیوار سفارت!/ عکس



تصویری از رئیس‌جمهوری ترکیه در هیبت آدولف هیتلر بر روی دیوارهای سفارت این کشور در برلین به نمایش درآمد.

 به گزارش  ایسنا  ؛این اقدام در اعتراض به زندانی شدن دو روزنامه‌نگار سرشناس ترکیه‌ای انجام شد.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، گروهی از هنرمندان آلمانی تصویر بزرگی از رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه را که بازوبند نازی‌ها و سیبیل هیتلری دارد، در اعتراض به حبس اخیر دو روزنامه‌نگار سرشناس ترکیه‌ای روی دیوارهای سفارت این کشور به نمایش گذاشتند.

 اخباربین الملل ,خبرهای   بین الملل,رئیس‌جمهوری ترکیه

علاوه بر تصویر مذکور روی دیوارهای سفارت ترکیه در برلین، عبارت "او برگشته است" به نمایش درآمد. گروهی که این طرح را اجرایی کرد از فعالان هنری آلمان موسوم به "پیکسل هلپر" هستند و تصاویری از اردوغان با لباس هیتلر را در فیس‌بوک هم منتشر کردند.

اولیور بینکوفسکی، از اعضای گروه مذکور گفت: ما به عنوان آلمانی‌ها می‌دانیم که مراحل اولیه دیکتاتوری چگونه است. شباهت‌هایی میان اوایل رژیم نازی‌ها و ترکیه اردوغان وجود دارد که ترسناک است. اردوغان آزادی مطبوعات را به چالش می‌کشد و بسیاری از روزنامه‌نگاران و سیاستمداران را زندانی می‌کند و با تروریست‌ها معامله نفتی دارد. ما نگران هستیم که تاریخ مجددا تکرار شود و باید پیش از آنکه خیلی دیر شود،‌ این روند را متوقف کرد.

این پیام در برهه زمانی حساسی در روابط ترکیه - آلمان انجام شد و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان تلاش دارد تا توافقی را با اردوغان برای پذیرش مهاجران از یونان به تایید برساند. همچنین اخیرا شاعر و طنزپردازی در اشعارش رئیس‌جمهوری ترکیه را به سخره گرفته بود و همین امر سردی روابط را تشدید کرد.

انتقادها از موسس حزب عدالت و توسعه ترکیه در شرایطی مطرح می‌شود که هفته پیش دو روزنامه‌نگار هر کدام به پنج سال حبس محکوم شدند. این افراد به انتشار اطلاعاتی متهم هستند که نشان می‌داد سرویس اطلاعاتی ترکیه سلاح‌هایی برای داعش در سوریه ارسال می‌کند و دولت آنکارا حامی تروریسم است.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------