آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پارلمان بریتانیا لایحه انتقال پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

پارلمان بریتانیا با تصویب لایحه انتقال پناهجویان از این کشور به رواندا، مسیر قانونی برای این اقدام را هموار کرد. ریشی سوناک، نخست‌وزیر…

ترامپ: اصلاحات مالی اوباما را لغو می کنم



 اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل,دونالد ترامپ

دونالد ترامپ، نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری امریکا از حزب جمهوری خواه می‌گوید، تقریباً تمامی اصلاحات مالی باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا موسوم به قانون اصلاح وال استریت یا «داد- فرانک» (Dodd-Frank) را لغو می‌کند.

به گزارش پرس تی وی، ترامپ روز سه شنبه (28 اردیبهشت) در گفتگو با خبرگزاری رویترز، با بیان اینکه قانون «داد- فرانک» که در سال 2010 به تصویب رسید به اقتصاد امریکا ضربه می‌زند گفت، قصد دارد ظرف دو هفته آینده از سیاست اقتصادی مفصلی رونمایی کند.

ترامپ تصریح کرد: «داد- فرانک اقدام کردن را برای بانکداران غیرممکن ساخت. کار را برای بانکداران برای دادن وام به مردم به منظور ایجاد شغل بسیار سخت کرد. کار را برای صاحبان کسب و کار برای ایجاد شغل بسیار سخت کرد و این باید متوقف شود.»

نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری امریکا در خصوص دامنه تغییرات مورد نظرش بر روی اصلاحات مالی گفت: «(این تغییرات) تقریباً باطل کردن داد- فرانک را شامل می‌شود.»

وی افزود: «داد- فرانک یک نیروی بسیار منفی است که نامی بد از خود به جای گذاشته است.»

گفتنی است، ترامپ به تازگی از تصمیم جانت یلن، رئیس بانک مرکزی امریکا برای پایین نگه داشتن نرخ بهره استقبال کرده است. هر چند که وی گفته است، تمایل دارد یک جمهوری خواه ریاست بانک مرکزی امریکا را برعهده بگیرد.

وی گفته است: «من در کل آدمی هستم که از نرخ پایین بهره حمایت می‌کنم، مگر اینکه تورم سر زشت خود را به عقب ببرد.»

در ماه فوریه سال جاری میلادی (بهمن 1394) نیز ترامپ گفته بود، بانک مرکزی امریکا باید مورد حسابرسی قرار گیرد. این پیشنهاد ترامپ دقیقاً هم جهت با تصمیمات جمهوری خواهان در کنگره است که خواهان نظارت بر تصمیمات نرخ بهره بانک مرکزی هستند.

قانون اصلاح مالی «داد- فرانک» که در ژوئیه سال 2010 و در پی بحران مالی 2007- 2009 به امضای اوباما رسید، سبب ایجاد تغییراتی مهم در مقررات مالی امریکا شد.

این قانون بانک‌های امریکایی را مجبور کرد وابستگی خود را به گرفتن وام کاهش دهند و برنامه‌هایی را به همین منظور طراحی کنند.

جمهوری خواهان در کنگره بر سر تسهیل مقررات بانک‌های کوچک یا متوسط با یکدیگر اختلاف دارند. این در حالی است که لابی گران بانکی تغییراتی را به منظور را حت تر کردن این انطباق اعمال کرده اند.

 

 اخبار  بین الملل  -  فرارو

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------