مرعشی از ریاست عارف حمایت کرد



 اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,حملات مرگبار پاریس

در نامه‌ای که پلیس بلژیک از محمد عبرینی، مظنون کلیدی حملات مرگبار پاریس و بروکسل، پیدا کرده، او گفته در سفر به سوریه، در پی مرگ برادر جوانش، «شدیدا به دین علاقه‌مند» شده‌ و قصد داشته در راه خدا کشته شود.

خبرگزاری فرانسه نوشت: در نامه‌ای که پلیس بلژیک از محمد عبرینی، مظنون کلیدی حملات مرگبار پاریس و بروکسل، پیدا کرده، او گفته در سفر به سوریه، در پی مرگ برادر جوانش، «شدیدا به دین علاقه‌مند» شده‌ و قصد داشته در راه خدا کشته شود.

به گزارش انتخاب ؛ خبرگزاری فرانسه به نقل از پلیس بلژیک می‌گوید آنها موفق شده‌اند نوشته‌ای که «احتمالا آخرین وصیت‌نامه» عبرینی‌ست را پیدا کنند؛ نامه‌ای که در آن از آمادگی برای «شهادت» سخن به میان آمده‌است.

نیروهای امنیتی نامه محمد عبرینی را در لپ‌تاپی یافته‌اند که ۲۲ ماه مارس پیدا شده: روزی که مهاجمان انتحاری وابسته به «داعش» در فرودگاه و متروی بروکسل، پایتخت بلژیک، ۳۲ تن از شهروندانی از کشورهای مختلف جهان را کشتند.

شبکه فرانسوی‌زبان ب‌اف‌ام‌تی‌وی در بلژیک نیز می‌گوید این نامه که در فرمت «وورد» نوشته شده بود به دوم فوریه، نزدیک به دو ماه قبل از حملات بلژیک باز می‌گردد و نیروهای امنیتی آن را در اسناد پاک‌شده کامپیوتر پیدا کرده‌اند.

به گفته این شبکه تلویزیونی او می‌گوید در پی مرگ برادر جوانش در جریان یک حمله انتحاری در سوریه، «مجذوب دین» شده‌است و پس از «تحقیقات» به «داعش» پیوسته‌است.

خبرگزاری فرانسه می‌گوید، عبرینی ظاهرا این نامه را به مادرش نوشته است؛ نامه با حروف بزرگ و غلط‌های املایی نوشته و با نام «ابو یحیی» امضا شده‌است.

او از کسانی که خود را برای «هراساندن کافران» منفجر می‌کنند با عنوان «قهرمان» نام برده‌است.

بازرسان پلیس گفته‌اند: «سبک نوشته و محتوای آن به وضوح نشان می‌دهد که فرد قصد داشته، احتمالا در جریان یک حمله تروریستی در آینده بمیرد».

محمد عبرینی ۳۱ ساله، شهروند بلژیک و مراکشی‌تبار است.

او مظنون اصلی در حملات پاریس است که به کشته شدن ۱۳۰ نفر انجامید. در عین حال گفته شده همان کسی‌ست که در تصاویر دوربین‌های مداربسته در فرودگاه بروکسل، پیش از انفجارها، دیده شده‌است. فردی که در کنار دو انتحاری‌کننده دیگر است و کلاه به سر دارد.


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------