نشست شورای رهبری طالبان افغانستان برای تعیین جانشین



 اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل,  ملا اختر منصور

در پی کشته شدن ملا اختر منصور در حمله پهپادی آمریکا، شورای رهبری طالبان افغانستان نشستی را با هدف تعیین جانشین برگزار کرد. این اقدام نشان می‌دهد که این شبه‌نظامیان مرگ وی را پذیرفته‌اند.

به گزارش  ایسنا ، به نقل از خبرگزاری رویترز، حمله پهپادی روز شنبه به مخفیگاه ملا اختر منصور، رهبر طالبان قطعا پس از کشته شدن اسامه بن لادن، رهبر القاعده در حمله سال 2011 بزرگترین تحول در روند مبارزه با شبه‌نظامیان در افغانستان و پاکستان محسوب می‌شود.

منابعی از طالبان گفته‌اند که نشست روز یکشنبه شورای رهبری شامل گفت‌وگوهایی درباره جانشین احتمالی از جمله سراج‌الدین حقانی، از فرماندهان طالبان بوده است. حقانی که آمریکا برای سرش جایزه پنج میلیون دلاری تعیین کرده، ثابت کرده است که دشمن قسم‌خورده نیروهای دولت افغانستان و متحدان آمریکایی آن است.

وی از دید مقام‌های آمریکایی و افغان خطرناک‌ترین فرمانده شبه‌نظامیان طالبان محسوب می‌شود و مسوول حملات مرگبار بسیاری از جمله حمله ماه گذشته در کابل است که جان 64 تن را گرفت.

مایکل کاگلمان، از اعضای اندیشکده وودرا ویلسون معتقد است که براساس قواعد جانشینی، حقانی اصلی‌ترین گزینه برای جانشینی ملا منصور است.

به گفته منابع، گروه طالبان همچنین ملا محمد یعقوب، پسر ملا عمر را هم بررسی می‌کند. علاوه بر این، نام ملا عبدالقیوم ذاکر هم که از زندانیان سابق گوآنتانامو است، ذکر شده است و بررسی‌ها برای تعیین جانشین ادامه دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------