اوباما کشته شدن رهبر گروه طالبان را تائید کرد



 اخبار بین الملل  ,خبرهای   بین الملل ,رهبر گروه طالبان

بارک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، در بیانیه‌ای تایید کرد که رهبر گروه طالبان، ملا محمد اختر منصور، در یک حمله هوایی کشته شده‌ است.

در خبرنامه‌ای که امروز دوشنبه، سوم خرداد از سوی اوباما نشر شده است، رئیس جمهور آمریکا مرگ رهبر گروه طالبان را یک اقدام مهم در راستای آوردن صلح در افغانستان دانسته است.

در این خبرنامه که به هنگام دیدار اوباما از ویتنام منتشر شده است، همچنین آمده است که این حمله بخشی از تلاشها برای "آوردن صلح و رفاه به افغانستان" است و باید به عنوان اهرم فشار برای آرودن طالبان به صلح و مذاکره با دولت افغانستان استفاده شود.

پیشتر اداره امنیت ملی افغانستان تایید کرده بود که ملا اخترمحمد منصور رهبر گروه طالبان در یک حمله هوایی در ایالت بلوچستان پاکستان کشته شده است.

این اداره با صدور اعلامیه‌ای گفت که ملا منصور حوالی ساعت ۳:۴۵ عصر روز شنبه (۲۱ مه/ اول جوزا) به وقت محلی در جاده‌ای در منطقه دالبندین ایالت بلوچستان پاکستان کشته شد.

سازمان اطلاعات افغانستان نوشت که رهبر گروه طالبان از مدتی به این سو تحت "تعقیب جدی" بود و در حالی که بر یک خودرو سوار بود هدف حمله هوایی قرار گرفت و همراه با سایر سرنشینان این خودرو از بین رفت.
 
 اخبار بین الملل -   بی بی سی, فرارو

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------