افزایش شمار قربانیان حمله‌های تروریستی سوریه



 اخباربین الملل,خبرهای   بین الملل, حملات تروریستی در  لاذقیه و طرطوس

شمار کشته های حملات تروریستی در استان های لاذقیه و طرطوس سوریه به بیش از 148 نفر رسید.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در هفت انفجاری که تقریبا به صورت همزمان مناطق مختلف دو استان لاذقیه و طرطوس از جمله بیمارستان ها، پایانه های مسافری و دیگر مناطق غیرنظامی در دو شهر جبله و طرطوس را هدف قرار داد، بیش از 148 سوری کشته شدند.
مسئولیت این جنایت را گروه تروریستی داعش بر عهده گرفته است.

حمله به مواضع دولت و ارتش سوریه در حالی رخ می دهد که این گروه تروریستی با فشارهای زیادی در سوریه و عراق مواجه بوده است به ویژه در عراق که هم اکنون عملیات آزادسازی فلوجه در استان الانبار در حال انجام است.

حدود یکصد غیرنظامی در شهر جبله و 48 نفر دیگر در طرطوس که با فاصله ای کم در جنوب این شهر (در غرب سوریه) قرار گرفته است، کشته شدند؛ قربانیان این حمله های تروریستی شامل تعداد زیادی کودک است.

گروه ناظر حقوق بشر سوریه که حوادث این کشور را دنبال می کند این حمله ها را مرگبارترین آن ها علیه دو شهر مذکور از آغاز جنگ سوریه دانست.

داعش با صدور بیانیه ای اعلام کرد که حمله های روز دوشنبه را در تلافی حمله های هوایی سوریه و روسیه علیه این گروه در سوریه اجرا کرده است؛ این گروه همچنین تهدید کرد که حمله های مشابه ادامه خواهد داشت.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، حضور داعش در شهر های ساحلی سوریه شناخته شده نیست و گروه تروریستی رقیب یعنی جبهه النصره وابسته به القاعده حضور پررنگ تری در این مناطق دارد.

هرچند، داعش را بیشتر با حمله گروهک های خفته اش می شناسند؛ حمله این گروهک ها در دو شهر مذکور با هدف ایجاد باصطلاح 'ولایت الساحل' و یا ولایت اسلامی مناطق ساحلی انجام شد.


شهر جبله در استان لاذقیه و طرطوس مرکز استان مجاور با همین نام در غرب سوریه است.
هر دو شهر از زمان آغاز جنگ گروه های تروریستی علیه دولت و ملت سوریه در سال 2011میلادی، نسبتا آرام و امن بوده است.

بر اساس اعلام گروه موسوم به ناظر حقوق بشر سوریه، یک خودروی بمب گذاری شده زمانی منفجر شد که مردم به سوی محل انفجار دو تروریست انتحاری هجوم بردند.
یک مقام پلیس سوریه نیز تائید کرد که انفجار خودرو در ورودی پایانه مسافری و دو انفجار انتحاری در داخل این پایانه رخ داد.

حدود 15 دقیقه پس از انفجارهای طرطوس چهار انفجار شهر جبله را در شمال طرطوس لرزاند.


بنا بر اعلام رسانه ها، یک خودروی بمب گذاری شده و سه مهاجم انتحاری عامل انفجارهای پایانه مسافری، بیمارستان و یک نیروگاه در شهر طرطوس بودند.


مهاجم انتحاری پس از انتقال قربانیان نخستین حمله انتحاری به بیمارستان، ضامن کمربند انفجاری خود را در داخل سالن اورژانس بیمارستان کشید.
به گفته پلیس یک خودرو بمب گذاری شده نیز بیمارستان اسد را هدف قرار داد.

حمله های تروریستی روز دوشنبه در سوریه از سوی مجامع بین المللی محکوم شد. دیده بان حقوق بشر هشدار داد که هدف قرار دادن غیرنظامیان در حکم جنایت جنگی است.


بان کی مون دبیرکل سازمان ملل نیز این حمله ها را محکوم کرد و فرانسه حمله های تروریستی سوریه را شنیع خواند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت صدها حمله را در غرب و خاورمیانه بر عهده گرفته است. روز دوشنبه این گروه تروریستی شهر عدن دومین شهر بزرگ یمن را نیز هدف قرار داد و دست کم 41 نفر را کشت.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------