هفت تير كشي ترامپ مقابل هیلاری!



 اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل, انتخابات ریاست جمهوری آمریکا


هر چه به انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا نزدیک می شویم، تنور رقابت ها داغ و داغ تر می شود و سه کاندیدای باقی‌مانده در کارزار مبارزات انتخاباتی، برای به دست آوردن صندلی شماره یک کاخ سفید ، بیشتر دست و پا می زنند. در یک هفته اخیر، کمپین تبلیغاتی برنی سندرز حسابی خبرساز شد و عده ای از طرفداران او در شبکه های اجتماعی اعلام کردند که به خاطر برخی دروغ هایی که شنیده اند، ستاد انتخاباتی سناتور ورمونت را ترک می کنند. اما این تمام ماجرا نبود؛ به ادعای برخی منابع خبری، گویا سندرز پول های بیشتری نسبت به دو کاندیدای حاضر در صحنه انتخابات خرج کرده ، در حالی که همیشه تکرار می کند که علاقه ای به بریز و بپاش ندارد!


اما دیروز سه شنبه، انتخابات مقدماتی در ایالت واشنگتن برگزار شد که هنوز نتایج آن ، بیرون نیامده است . اما بر اساس نظرسنجی هایی که طی یکی دو روز اخیر به صفحه رسانه ها ، راه پیدا کرده اند، میلیاردر نیویورکی موفق شده هیلاری کلینتون را جا بگذارد و از وزیر خارجه سابق، سبقت بگیرد. این اصلاخبر خوبی برای کمپین دموکرات ها نیست. این موضوع آنقدر هیلاری را به هم ریخته است که او قید حضور در آخرین مناظره با برنی سندرز را  زده است.


کمپین هیلاری کلینتون دعوت شبکه فاکس نیوز برای برگزاری مناظره در کالیفرنیا را رد کرده است. پیشتر، برنی سندرز به این پیشنهاد فاکس نیوز پاسخ مثبت داده بود. سندرز بلافاصله گفت: «عدم تمایل سکرتری کلینتون برای برگزاری مناظره قبل از بزرگ ترین پرایمری، کمی ناامیدکننده بود اما تعجبی نداشت...»


وب سایت  نظرسنجی «ریل کلیر پالتیکس»  اما با  استفاده از میانگین پاسخ شهروندان آمریکایی در خصوص رای آنها در انتخابات، به این نتیجه  رسیده که دونالد ترامپ در حال حاضر محبوب تر از هیلاری کلینتون است. این وب سایت در آخرین به روزرسانی خود نشان داده ترامپ به میزان2/0 درصد محبوب تر از کلینتون است.


در حالی که این اختلاف بسیار کم است، می توان آن را نشانه ای از افزایش طرفداران ترامپ در آمریکا دانست. شاید بر اساس این اطلاعات بتوان گفت افرادی که نگران پیروزی ترامپ در انتخابات بوده‌اند، اکنون باید کمی نگران شوند.


ترامپ در گذشته هم چندین بار فاصله خود را در زمینه محبوبیت با کلینتون کاهش داده بود؛ اما این اولین بار است که وی موفق شده از کلینتون پیشی بگیرد.


یکی از دلایل نگران نبودن مخالفان ترامپ در خصوص افزایش محبوبیت وی، نامعتبر بودن آمارهای انتخاباتی است. هنوز 6ماه تا تاریخ انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است و در این مدت زمان افراد بسیاری ممکن است نظر خود را در خصوص کاندیدای مورد نظرشان تغییر دهند.


بسیاری از موسسات آماری در ایالت هایی که ممکن است در ماههای آینده رای خود را تغییر دهند، به آمارگیری پرداخته اند. بر اساس نتیجه‌های فعلی، هیچ یک از کاندیداها  در حال حاضر در ایالت‌ها برتری ندارند و این خود می تواند موضوعی برای نگرانی مخالفان ترامپ محسوب شود.


جدای از این، این روزها، درگیری لفظی شدیدی بین هیلاری و ترامپ درباره آزادی حمل سلاح در آمریکا، شروع شده است؛ هیلاری کلینتون پاسخ انتقادات دونالد ترامپ در مورد آزادی اسلحه را  با حمله شدیدی داده  و سیاست های ترامپ در این زمینه را خطرناک دانسته است.


 کلینتون می گوید: «می دانم که لابی اسلحه خیلی قدرت دارد و به نظر من قوی ترین لابی در واشنگتن هست و بعضی از نامزدها حاضرند هر کاری بکنند و هر حرفی بزنند تا لابی اسلحه راراضی نگه دارند. دونالد ترامپ در سخنرانی اش در اجلاس NRA گفت همان ساعت اولی که وارد دفتر ریاست جمهوری شود، که خدا آن روز را  نیاورد... تمام دستورات اجرایی پرزیدنت اوباما در مورد Background Check را باطل می کند.ترامپ متعهد شد که در تمام مدارس آمریکا و در تمام کلاس های درس حمل تفنگ مجاز خواهد بود. این ایده واقعا خطرناک است... و این کسی است که می خواهد رئیس جمهور آمریکا شود. کشوری که با همه گیر شدن خشونت سلاح گرم مواجه  است و او حرف از سلاح های بیشتری در مدارس می زند.»


سناتور راند پاول هم در همین زمینه گفته است: «تنها چیزی که یک دیوانه مسلح را باز می دارد، یک عاقل با نشانه گیری بهتر است.»


اما تد کروز که تا همين چند وقت پیش در صحنه انتخابات حضور داشت، این طور خود را به وسط ماجرا رساند: « با کنار گذاشتن سلاح‌تان از شر آدم بدها خلاص نمی شوید، بلکه با به کارگیری سلاح‌تان از شر آنها خلاص می شوید!» به نظر می رسدجنگ انتخاباتی حزب قدیمی و حزب آبی، حالا حالاها ادامه داشته باشد اما   امروز چهارشنبه وقتی نتایج پیش انتخابات واشنگتن بیرون بیاید، شایدکمی معادلات  تغییر کند.

 

 اخبار  بین الملل -قانون/ مهدی دل روشن

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------