آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

جدیدترین خبرها از نبرد کردهای سوریه با داعش



 اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل, نبرد کردهای سوریه با داعش

 
 جدیدترین خبرها از نبرد کردهای سوریه با داعش
نبرد شدید در شمال رقه جریان دارد؛ ۳۵ کُرد و ۲۵ داعشی کشته شدند

همزمان با شدت گرفتن درگیری‌ها در شمال رقه، داعش موفق شد با خودرویی بمب‌گذاری شده، ۳۵ نیروی کُرد را که از پشتیبانی هوایی آمریکا برخوردارند، از پای در آورد.

به گزارش  فارس، خبر عملیات نظامی کردهای شمال سوریه با پشتیبانی هوایی آمریکا برای آزادسازی شمال استان رقه در صدر اخبار رسانه‌های عربی قرار گرفته است.

گفته می‌شود حدود 30 هزار نیرو که بیشترشان کرد هستند، در عملیات «آزادسازی شمال رقه» شرکت می‌کنند تا در صورت موفقیت مرحله دوم را که همان آزادسازی شهر رقه است، آغاز کنند.

در کنار این نیروها، نیروهایی از عشایر عربی و ترکمان‌های منطقه و بخشی از افراد بومی استان رقه نیز حضور دارند. گفته می‌شود که کردها از طریق اتاق عملیات مشترک با واشنگتن در رقه، در هماهنگی هستند.

250 تفنگدار آمریکایی و صدها تن سلاح وارد تل ابیض شد

شبکه خبری العربیه اعلام کرد که بعد از رسیدن 250 تفنگدار آمریکایی به پایگاه هوایی «رمیلان» در شمال شرق شهر حسکه (شمال شرق سوریه)، صدها تن سلاح و تجهیزات سنگین نیز به منطقه کردی ارسال شده است.

طبق این گزارش، بخشی از این تجهیزات آمریکایی به شهر تل ابیض فرستاده شده تا در عملیات آزادسازی شمال رقه از آن استفاده شود.

35 نفر از نیروهای دموکراتیک سوریه کشته شدند

منابع کرد اعلام کردند که در عملیات آزادسازی شمال استان رقه از دست داعش، 35 نفر از نیروهای دموکراتیک سوریه کشته شدند.

شبکه خبری اسکای نیوز نیز با اعلام این خبر نوشت که این نیروها در نزدیکی روستای «هیشه» در ریف شمالی رقه در کمین داعش افتادند و از طریق خودرویی بمب‌گذاری شده، جان خود را از دست دادند.

آزادی سه مزرعه در جنوب عین‌عیسی

با این حال، نیروهای کرد کنترل این روستا را به دست آوردند و به این ترتیب موفق شده‌اند به سه مزرعه از جمله مزرع و منطقه قرطاجا و دو مزرعه دیگر در جنوب عین‌عیسی مسلط شوند.

همچنین منابع خبری کردی اعلام کردند که منطقه «مزرعتین» در حد فاصل دو روستای الفاطسه و الواسطه در پنج کیلومتری جنوب شرق عین‌عیسی را تصرف کردند.

در مقابل، تاکنون بیش از 25 داعشی از روز گذشته تاکنون در حملات هوایی ائتلاف آمریکایی کشته شده‌اند.

هم‌اکنون (صبح چهارشنبه) درگیری شدیدی میان نیروهای دموکراتیک سوریه با پشتیبانی هوایی آمریکا با عناصر داعش بخصوص در نزدیکی روستای المتشرجه در جنوب عین‌عیسی در جریان است.

عملیات آزادسازی شمال استان رقه از سه‌شنبه شب آغاز شده و امروز روز دوم آن است. تاکنون 4 روستا به تصرف کردها در آمده است.

کوچ مردم؛ داعش، مردم را سپر انسانی کرده است

منابع کردی در میدان نبرد می‌گویند از سه‌شنبه شب صدها خانواده از رقه و ریف شمالی آن به سمت ریف شمالی حلب و ریف دیرالزور حرکت کرده‌اند.

در عین حال بسیاری از مردم نیز موفق به فرار نشده‌اند و داعش مانع خروج مردم می‌شود تا بدین ترتیب در مقابل حملات هوایی برای خود سپر انسانی ایجاد کند.

موضع معارضان در قبال عملیات شمال رقه کردها

در حالی که نیروی دموکراتیک سوریه می‌گوید که هیچ نیرویی از معارضان سوریه وابسته به احمد الجربا (رئیس پیشین ائتلاف معارضان سوریه) در عملیات آزادسازی شمال رقه حضور ندارد، معارضان از این عملیات ناراضی هستند.

طبق گزارش العربیه، معارضان (خارج‌نشین) سوریه می‌گویند که هدف کردها وارد شدن به رقه است تا آن را تحت تسلط خود بگیرند و به این صورت، حوزه نفوذ منطقه کردی را توسعه بدهند.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------