هدف داعش از جذب کودکان چیست؟



 اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل, کودکان داعشی

کودکان لباس استتار می پوشند. هنرهای رزمی تمرین می کنند. آن ها تحت نظارت مربی خود که با غرور به آن ها نگاه می کند همزمان اسلحه و تفنگ های خود را شلیک می کنند. آن ها گذرنامه های اندونزیایی خود را در آتش می سوزانند.

 فارین پالسی نوشت: کودکان لباس استتار می پوشند. هنرهای رزمی تمرین می کنند. آن ها تحت نظارت مربی خود که با غرور به آن ها نگاه می کند همزمان اسلحه و تفنگ های خود را شلیک می کنند. آن ها گذرنامه های اندونزیایی خود را در آتش می سوزانند.

به گزارش انتخاب ؛ این نشریه درادامه آورده است: این فیلم 16 دقیقه ای این هفته در حساب های تلگرام و توئیتر طرفداران داعش دست به دست شده است. تحلیل گران بسیاری ادعای این گروه را تایید کرده اند که این فیلم در استانی که این گروه البرکه نامیده و در شمال شرقی سوریه قرار دارد، گرفته شده است.

در این فیلم مردانی از اندونزی و مالزی دیده می شوند که لباس و جلیقه رزم به تن کرده و سلاح  AK-47 خود را به هوا می گیرند، و در این حال جمعیتی از کودکان تکبیر گویان به آن ها ملحق می شوند.

راوی فیلم بنا به ترجمه گروه اطلاعاتی سایت SITE، که پیام های آن لاین جهادی ها را رصد می کند، می گوید: «در حالی که فرزندان خلیفه خود را آماده می کنند تا قهرمانان فاتح آینده شوند، پدرانشان از به راه انداختن جهاد در میدان های نبرد و سنگر گرفتن در خطوط مقدم باز نمی ایستند تا مرزهای خیفه را گسترش دهند و هر وجبی از این خاک را حفظ کنند».

یکی از پسران بزرگتر که سلاحی به دوش دارد می گوید: « ما از کشورهای Nusantara  - اندونزی، فیلیپین و مالزی – به لطف خدا، به سرزمین خلیفه مهاجرت کرده، و از سرزمین جهالت، سرزمین تحقیر و سرزمین دروغ به سرزمینی آمده ایم که الله به آن جلال بخشیده است».

داعش به دفعات کودکان را به عضویت خود در آورده و عقاید خود را، گاهی با خشونت  به آن ها تزریق می کند. علاوه بر کودکانی که همراه شبه نظامیان خارجی وارد منطقه می شوند، حدود 900 کودک با سن بین 9 تا 15 از قوم های ایزدی، ترکمن و دیگر اقوام از والدینشان به زور گرفته شده و به عضویت این گروه در آمده اند. این تخمین از سوی گروه نماینده سازمان ملل در عراق بوده است.

رضوان حبیب، کارشناس اطلاعات و تروریسم در دانشگاه اندونزی به سایت تریبون نیوز گفت حدود 23 کودک با سن 8 تا 12 سال را در این فیلم دیده است. او می گوید: « تصور کنید سه سال بعد این ها بزرگ شده اند و به اندونزی برگردند».

اگر زمانی این کودکان به کشورشان برگردند، آن وقت در سنی هستند که بتوانند به اهداف داعش کمک کنند. پیش از آن، همچنان دور از خانه می مانند. جواد التمیمی، کارشناس تروریسم گفت: « مطمئن نیستم دولت اندونزی بتواند کار خاصی برای آن ها بکند، خصوصا که همین حالا در سوریه هستند».

در ماه فوریه یک فیلمبردار از ABC شاهد عضو گیری داعش در جلسه ای در مسجدی در جاکارتا، پایتخت اندونزی بود. اندونزی که با 200 میلیون جمعیت، دارای بیشترین جمعیت مسلمانان جهان هم هست، تنها سهم کوچکی از شبه نظامیان خارجی داعش را دارد. در حالی که 1800 نفر از فرانسه خانه هایشن را به قصد سوریه ترک کرده اند، به تخمین دولت اندونزی 700 نفر از این کشور به داعش ملحق شده اند که تعداد واقعی آن 500 نفر تخمین زده می شود. 300,000 نفر به قصد بنای خلافت و اعلام جهاد از 100 کشور جهان به این نقطه آمده اند. به هر حال شبه نظامیان خارجی از اندونزی که به عراق و سوریه سفر کرده باشند، می توانند به هنگام بازگشت در تعداد زیاد تهدید امنیتی جدی برای مسئولان این کشور باشند. پیش بینی آینده کودکانی که در این تصویر آمده اند دشوار است.

جی ام برگر، از اعضای برنامه افراط گرایی در دانشگاه جورج واشنگتن و از همکاران فارن پالسی می گوید: « مطالعات درباره کودکان سرباز نشان داده معمولا وقتی بزرگ می شوند، اگر درگیری ها تمام شود، خشونت ندارند، اما این سناریو را باید با در نظر گرفتن هدف های مختلف داعش در جهان، به شکل متفاوتی بررسی کرد».

نویسنده: بنجامین سولوای، دستیار سردبیر فارن پالسی و هنری جانسون

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------