اوباما: به دنبال افزایش توانمندی‌های دفاعی آمریکا و ژاپن هستیم



 اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل,رییس‌جمهوری آمریکا

رییس‌جمهوری آمریکا در جریان سفرش به ژاپن گفت که این دو کشور به دنبال بالا بردن توانمندی‌های دفاعی خود با توجه به تهدیدهای ناشی از اقدامات کره‌شمالی خواهند بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن گفت که دو کشور تلاش‌های خود را برای تقویت توانمندی‌های دفاعی در راستای مقابله با تهدیدهای ناشی از پیونگ‌یانگ ادامه خواهند داد.

اوباما تصریح کرد: با توجه به تهدیدهای ناشی از کره شمالی ما توافق کردیم که توان بازدارندگی و قدرت دفاعی خود را تقویت کنیم.

رییس‌جمهوری آمریکا در بخش دیگری از اظهارات خود گفت که سفر آتی وی به هیروشیما، تاکیدی بر تعهد به جهانی عاری از سلاح‌های هسته‌ای است.

وی در این راستا تصریح کرد: سفر به هیروشیما در یادبود تمام افرادی است که ما در جنگ جهانی دوم از دست دادیم. اوباما همچنین سفر خود را تاکیدی بر هدف مشترک داشتن جهانی عاری از تسلیحات هسته‌ای دانست.

اوباما در این کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به سفر اخیر خود به ویتنام گفت که روابط کشورش با هانوی بر مبنای منافع مشترک در حوزه‌های متعددی است که به چین ارتباطی ندارد.

وی تاکید کرد: شراکت رو‌به‌رشد ما با ویتنام در حالی محقق می‌شود که این مساله کاملا غیرمرتبط با چین است.

رییس‌جمهوری آمریکا افزود: این که چینی‌ها همکاری ما با ویتنام را اقدامی علیه خود بدانند موضع پکن است و رویکرد ما را در این باره نشان نمی‌دهد.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------