آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

چه کسی تصویر ملا هیبت الله آخوندزاده را منتشر کرد؟



 اخبار بین الملل,خبرهای   بین الملل,  ملا هیبت الله آخوندزاده

ناظران اینترنتی می گویند با توجه به تصاویری که از ملا هیبت الله آخوندزاده منتشر شده این مساله نشان می دهد که هدف بعدی او خواهد بود.

دو روز بعد از انتخاب هیبت الله آخوندزاده به رهبری طالبان انتشار عکسی از او پرسش ها و شبهات بسیاری را نسبت به صحت و دلایل انتشار عکس او به وجود آورده است.

به گزارش دیپلماسی ایرانی به  نقل  از روزنامه العرب، چاپ لندن، تصویری که از آخوندزاده منتشر شده او را با پشت زمینه روشن نشان می دهد و بعد از اعلام رسمی او برای رهبری طالبان در روز چهارشنبه تصاویر او به طور گسترده ای در شبکه های اجتماعی منتشر شده است. انتشار این عکس باعث شگفتی بسیار ناظران جنبش های اسلامی شده است چرا که رهبران گروه های اسلامی افراطی عموما از انتشار تصاویر خود خودداری می کنند.

منابع نزدیک به طالبان اخیرا اعلام کردند که عکس منتشر شده واقعا عکس رهبر جدید طالبان است.

پیش از این عکسی از ملا اختر منصور، رهبر سابق جز معدود عکس های بی کیفیت که تصادفی از او گرفته شده بود، منتشر نشده بود. از ملا عمر، اولین رهبر طالبان نیز هیچ عکسی وجود نداشت و تصاویری که از منتشر شده بودند نیز بسیار نادر بودند و واضح نبودند.

در حالی که عکسی که از از ملا هیبت الله آخوندزاده منتشر شده چهره او را کاملا واضح نشان می دهد مساله ای که باعث تعجب ناظران و محققان جنبش های افراطی نظیر طالبان شده است.

ملا منصور جمعه هفته گذشته در منطقه ای مرزی میان پاکستان و افغانستان توسط پهپادی امریکایی با حمله موشکی به خودروی حامل او کشته شد.

ناظران اینترنتی می گویند با توجه به تصاویری که از ملا هیبت الله آخوندزاده منتشر شده این مساله نشان می دهد که هدف بعدی او خواهد بود.

یکی از اعضای کمیته اطلاع رسانی طالبان در این باره می گوید که این تصویر 12 سال قبل و در جریان سفر آخوندزاده به مکه گرفته شده است. وی که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری فرانسه گفته است که «آخوندزاده در حال حاضر مردی مسن با ریش سفید است. ما نتوانستیم تصویر جدیدی از او به دلایل امنیتی منتشر کنیم.»

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان می گوید جنبش قصد نداشت عکس او را تایید کند اما به دلایل اضطراری و برای تاکید بر آن چه در شبکه های اینترنتی منتشر شده، مجبور شده است عکس او را تایید کند. وی به فرانس پرس گفت: «نفهمیدیم چه کسی عکس او را برای اولین منتشر کرد.»

رحیم الله یوسف زای، کارشناس پاکستانی مسائل طالبان در این رابطه می گوید که شاید رهبر جدید نمی خواهد عکسی از او منتشر شود.

وی در این باره می گوید: «رهبر جدید طالبان از علما است و تمایل ندارد عکس خود را در رسانه ها ببیند و عکسی از او منتشر شود.»

کیفیت عکسی که از آخوندزاده منتشر شده سبب شده است تا بسیاری به این باور برسند که سازمان های امنیتی در پس انتشار عکس او در رسانه ها بوده اند. یک مقام غربی که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری فرانس پرس در کابل می گوید: «این عکس کاملا واضع است برای همین به نظر می رسد که از آرشیو یکی از سازمان های امنیتی به بیرون درز پیدا کرده است.»

در طول زمان حکمرانی طالبان در سال های 1996 تا 2001 تمامی شبکه های اینترنتی و رسانه ها از انتشار تصویر و عکس منع بودند چرا که طالبان آن را خلاف شریعت اسلامی می دانست. طالبان برای سربازگیری و تبلیغ خود نیز از شبکه های اجتماعی استفاده می کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------