آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

فرانس24: ساعات پایانی داعش در فلوجه عراق



 اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل ,فلوجه

شبکه تلوزیونی فرانس24 در گزارشی میدانی از شهر فلوجه در استان الانبار عراق ساعات پایانی کنترل گروه تروریستی تکفیری داعش بر این شهر را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، 'اون هولداوای' (Owen Holdaway) خبرنگار فرانس24 امروز دوشنبه درمورد عملیات باز پس گیری شهر فلوجه عراق گفت: نیروهای عراقی به پیشروی های خود به شهر فلوجه ادامه می دهند.

وی افزود: روزها است که فلوجه در محاصره قرار دارد و فرماندهی نیروهای ارتش در بغداد نیز حمله نهایی را در مرکز این شهر اعلام کرده است.

خبرنگار فرانس 24 گفت: برآورد می شود در زمان آغاز عملیات (بازپس گیری) فلوجه حدود 500 تا 900 داعشی وجود داشته که این تعداد خود را در میان غیرنظامیان در آمیخته اند و اکنون در مرکز شهر فلوجه متمرکز شده اند.

هولداوای تاکید کرد: بدون شک این ساعات پایانی یا درنهایت روزهای پایانی داعش برای کنترل فلوجه است.

فرانس 24 روز گذشته (یکشنبه) با پخش گزارش میدانی تیم خبری خود از فلوجه گزارش داد: آن دسته از شبه نظامیان داعشی که در شهر باقی مانده اند، دست به تاکتیک هایی از روی درماندگی زده و اقدام به مخفی کردن بمب در ساختمان ها، خودروهای تله گذاری شده ، گماردن تک تیرانداز و اقدامات انتحاری کرده اند.

سرهنگ احمد فرمانده تیپ 53 ارتش عراق مستقر در ستاد فرماندهی در نزدیکی شهر فلوجه به فرانس24 اعلام کرد: موفقیت هایی در پیشروی به شهر فلوجه بخصوص در شمال و جنوب وجود داشته و داعش مقاومت اندکی از خود نشان داده است.

به گزارش ایرنا، عملیات بزرگ آزاد سازی فلوجه که از روز دوشنبه گذشته (سوم خردادماه) با دستور «حیدر العبادی» نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای عراقی آغاز شد، همچنان ادامه دارد.

فلوجه دومین شهر بزرگ استان الانبار معروف به شهر مسجدها در 69 کیلومتری غرب بغداد، در ژانویه 2014 میلادی (دی ماه 92 )، به طور کامل به اشغال تروریست های داعش در آمده بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------