آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

الجبیر: به حمایتمان از مخالفان سوریه ادامه می‌دهیم



 اخباربین الملل,خبرهای بین الملل, وزیر خارجه عربستان

وزیر خارجه عربستان با تأکید بر ادامه کمک‌های نظامی کشورش به شورشیان سوریه اعلام کرد که ریاض و اتحادیه اروپا روابط مستحکمی دارند و مواضع دو طرف کاملا مطابق است.

به گزارش  ایسنا ، به نوشته روزنامه رأی الیوم، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در جده گفت: ما درباره مسائل مشترکی از جمله مسائل اقتصادی، آموزش، مساله ویزا و نقش اروپا در اجرای طرح ملی عربستان برای سال 2030 و اوضاع منطقه در لبنان، سوریه، عراق، یمن، لیبی و مسئله همکاری در زمینه تروریسم بحث و تبادل نظر کردیم.

وی افزود: مواضع ما و اتحادیه اروپا در اکثر مسائل مطابق یکدیگر است. "ما برای ایجاد حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه براساس بیانیه ژنو1 و قطعنامه 2254 شورای امنیت و همچنین اجرای آتش‌بس و ورود کمک‌های بشردوستانه به تمامی مناطق سوریه تلاش کردیم. درباره عراق نیز ما برای اجرای اصلاحاتی که در سال 2014 با آن توافق شد مبنی بر تحقق برابری و حقوق تمامی طوایف عراق و توافق با اهمیت وحدت و توانایی این کشور برای مبارزه با داعش تلاش کردیم."

عادل الجبیر گفت: یک توافق بین المللی درباره سوریه وجود دارد مبنی بر اینکه حل بحران سوریه باید براساس ژنو1 و قطعنامه 2254 شورای امنیت باشد که به تأسیس هیئت انتقالی می‌انجامد؛ هیئتی که قدرت را از بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه تحویل بگیرد، اوضاع کشور را اداره و قانون اساسی جدیدی را تدوین کند که راه را برای برگزاری انتخابات جدید هموار سازد.

وی گفت: "حمایت نظامی ما از «مخالفان» سوریه همچنان پابرجاست و ادامه دارد. هدف از اقداماتی که گروه وین انجام دادند امتحان کردن قصد و نیت نظام سوریه و جدیتش در توقف حملات و ورود کمک‌های بشردوستانه به تمامی مناطق یا درباره روند انتقالی بود اما روشن شد که آن‌ها جدی نبودند! با این حال اوضاع در مسیر مطلوب پیش می‌رود و آرمان‌های «مردم» سوریه در تشکیل یک دولت جدید بدون بشار اسد محقق خواهد شد."

الجبیر درباره یمن نیز گفت: ما از مذاکرات کنونی در کویت استقبال کردیم و امیدواریم که این مذاکرات به حل بحران یمن و ایجاد راهکارهایی مبتنی بر طرح شورای همکاری خلیج فارس و نتایج مذاکرات ملی بینجامد. درباره لیبی نیز ما از فایز السراج، نخست‌وزیر دولت توافقی این کشور و توافق‌نامه‌هایی که طرف‌های لیبیایی به آن رسیده‌اند و توانایی لیبی برای مقابله با "تروریسم" حمایت می‌کنیم.

موگرینی نیز به نوبه خود اعلام کرد ما تلاش می‌کنیم تا مساله انتقال سیاسی در سوریه محقق شود و امیدواریم طرف‌های درگیر سوریه به آتش‌بس در این کشور پایبند بوده و اجازه وصول سریع کمک‌های انسانی به مناطق درگیر داده شود.

رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا در ادامه اعلام کرد: این وظیفه ماست که از "دوستانمان" در سوریه حمایت کنیم.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------