آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پایگاه‌های دفاع هوایی سوریه هدف حمله اسرائیل قرار گرفت

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد حملات امروز اسرائیل پایگاه‌های دفاع هوایی را در جنوب سوریه هدف قرار داد. به گزارش ایسنا؛ وزارت دفاع سوریه اعلام…

کشته شدن 57 نیروی امنیتی افغان در درگیری با طالبان



 اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل , طالبان

مقام های افغانستان از کشته شدن 57 و زخمی شدن 40 نیروی پلیس این کشور در درگیری های دو روز اخیر با طالبان در ولایت هلمند خبردادند.

به گزارش ا ایرنا  به نقل از  رویترز، هلمند از سال گذشته و به دنبال سقوط دولت صحنه اصلی درگیری ها و حملات طالبان بود و برای تقویت نیروهای امنیتی افغانستان، ائتلاف نظامی تحت رهبری ناتو صدها نیرو را در این ولایت مستقر کرد.

عصمت الله دولت زی فرمانده پلیس به رویترز گفت: 24 تن از نیروهای پلیس در روز دوشنبه و 33 تن دیگر در روز یکشنبه کشته شدند و در این درگیری ها نزدیک به 40 نیروی پلیس نیز زخمی شدند.
یکی دیگر از مقام های پلیس منطقه به شرط فاش نشدن نامش، با تایید آمار کشته ها و زخمی ها، گفت: دست کم 22 پاسگاه و مراکز ایست بازرسی پلیس و ارتش در درگیری های اخیر به دست نیروهای طالبان افتاده است.

دردرگیری های اخیر مناطق گرشک، نادعلی و نهر سراج در نزدیکی لشکرگاه مرکز این ولایت مورد حمله قرار گرفتند.

اهالی لشکرگاه گفتند که صدای توپخانه سنگین و آتش مسلسل در سراسر یکشنبه شنیده می شد و براساس اعلام یک بیمارستان خیریه، تاکنون 30 غیرنظامی و 10 نیروی امنیتی که در این درگیری های زخمی شده بودند تحت مداوا قرار گرفته اند.

عمر زواک سخنگوی والی هلمند نیز اعلام کرد: به دنبال بازپس گیری مناطق از دست رفته هستیم و اقداماتی در این زمینه انجام شده است.

هلمند بزرگ ‌ترین ولایت افغانستان به شمار می ‌رود که در جنوب ‌غربی افغانستان قرار دارد و از جنوب با پاکستان همسایه ‌است.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------