70درصد آمریکایی‌ها از انتخابات ریاست جمهوری 2016 "ناامید" هستند



 اخباربین الملل ,خبرهای   بین الملل,انتخابات  آمریکا

بر اساس جدیدترین نظرسنجی مشخص شد که تنها تعداد اندکی از آمریکایی‌ها به سیستم سیاسی و دولت کشورشان اعتماد دارند.

به گزارش ایسنا ، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،‌ در نظرسنجی صورت گرفته توسط این خبرگزاری و مرکز تحقیقات امورعمومی NORC مشخص شد اکثر آمریکایی‌ها به انتخابات ریاست جمهوری 2016 علاقمندند با این حال آنها از روند برگزاری این انتخابات احساس ناامیدی، درماندگی و حتی عصبانیت می‌کنند. این احساس ناامیدی هم در هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه یکسان بوده است.

بر اساس این نظرسنجی از هر 10 آمریکایی هفت تن خود را نسبت به انتخابات "ناامید" دانستند و بیش از نیمی از هر دو حزب نیز گفتند از روند انتخابات "عصبانی" هستند.

هم‌چنین یک چهارم از افراد شرکت کننده نسبت به این مساله که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به صورت دقیق شمارش شود، به سختی اعتماد داشتند.

همچنین تنها هشت درصد از شرکت کنندگان گفتند که به حزب جمهوری خواه کاملا اعتماد دارند و 15 درصد هم گفتند که به حزب دموکرات کاملا اعتماد دارند. 29 درصد از حامیان دموکرات‌ها و 16 درصد از حامیان جمهوری خواهان نیز گفتند که اصلا به احزاب خود اعتمادی ندارند.

تنها 13 درصد از شرکت کنندگان نیز گفتند که به این انتخابات افتخار می‌کنند، ‌37 درصد نیز گفتند که به آن امیدوارند و سه نفر از 10 نفر از شرکت کنندگان نیز گفتند که از انتخابات خسته شده‌اند.

همچنین تنها 13 درصد از آمریکایی‌ها گفتند که فکر می‌کنند سیستم سیاسی دو حزب در آمریکا کاملا خوب عمل می‌کند درحالیکه 38 درصد گفتند این روند شکست خورده است. علاوه براین، 49 درصد نیز گفتند که براین باورند سیستم مذکور مشکلاتی واقعی دارد.

در این نظرسنجی همچنین مشخص شد که 10 درصد از شرکت کنندگان گفتند که کاملا به سیستم سیاسی کشورشان اعتماد دارند و 38 درصد گفتند که این سیستم اعتمادی برای آنها باقی نگذاشته است.

همچنین تنها 15 درصد گفتند که اعتماد کامل به قوه مجریه دارند و 50 درصد هم گفتند که اعتماد نسبی دارند و 33 درصد هم گفتند که اصلا اعتمادی ندارند.

تنها چهار درصد از شرکت کنندگان نیز گفتند که هنوز به کنگره اعتقاد وجود دارد درحالیکه 46 درصد نظری مخالف داشتند و گفتند کنگره دیگر جایی برای اعتماد باقی نگذاشته است. 24 درصد نیز گفتند که اعتماد کامل به دادگاه عالی دارند و 17 درصد هم گفتند که اصلا به آن اعتمادی ندارند.

در همین حال 56 درصد از آمریکایی‌های شرکت کننده گفتند که اعتماد کامل به ارتش کشورشان دارند.

در این نظرسنجی که اواسط مه 2016 برگزار شد، 1060 فرد بزرگسال حضور داشتند.

در نظرسنجی که ماه گذشته میلادی برگزار شد نشان داد که بیش از نیمی از شرکت کنندگان بر این باورند که سیستم سیاسی کشور برای تعیین رییس جمهوری دچار "تقلب" شده است. این نظرسنجی که توسط موسسه ایپسوس و خبرگزاری رویترز برگزار شد نشان داد که 51 درصد از شرکت کنندگان معتقدند که سیستم انتخابات مقدماتی دچار تقلب است و بیش از 70 درصد نیز گفتند که ترجیح می‌دهند تا نامزد حزبی خود را از طریق رای مستقیم برگزینند. همچنین مشخص شد که دست کم 27 درصد از شرکت کنندگان اصلا روند انتخابات مقدماتی را نمی‌دانند و 44 درصد هم گفتند که نمی‌دانند چرا هیات‌های نمایندگی در آن دخالت دارند.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------