آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اشاره دوباره زلنسکی به احتمال مذاکره با روسیه

ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک…

بلایی که ترامپ بر سر جمهوری خواهان می‌آورد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ترامپ

 تلنگر و اعتراضات شدید باراک اوباما به جمهوری خواهان درباره اظهارات اسلام ستیزانه دونالد ترامپ، این حزب را مقابل پرسشی جدی قرار داده است.

 اگر رونالد ریگان می‌دانست روزگاری قرار است فردی چون دونالد ترامپ میراث خور او و حزب جمهوری خواه باشد، حتما فکر دیگری برای آیندگان خود می‌کرد یا دست کم وصیتی از خود بر جای می‌گذاشت که هر که از راه می‌رسد بر صندلی رهبری حزبی که او آنهمه برای احیا و سربلندی‌اش تلاش کرد، تکیه نمیزد.

دونالد ترامپ که حالا نامزد یگانه حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است و باید در مقابل هیلاری کلینتون بایستد، استخوانی در گلو برای اعضا و به ویژه سران این حزب محسوب می شود. سوپردلیگیت هایی که رفتارها، اقدامات و اظهارات ترامپ را بسیار ضد اصول محافظه کاری حزب می دانند. رصد زندگی شخصی ترامپ نشان می‌دهد او بیش از اینکه محافظه کار باشد، یک لیبرال است. او نه تنها فردی مذهبی نیست، بلکه ازدواج های او نشان می‌دهد، در زمینه انتخاب همسر و زندگی شخصی اش هیچ محدودیتی را نمی پذیرد و بیشتر به باورهای دموکرات ها نزدیک تر است.

شاید برای جریان محافظه کار حزب جمهوری خواه، معرفی و انتخاب مارکو روبیو یا تد کروز ایده آل ترین گزینه بود، آنها برای این امر هر آنچه هم در توان داشتند به کار بستند، اما در نهایت این ترامپ میلیاردر بود که با ادعاها و وعده هایی که هیچ تضمین عینی برای پیاده کردن آنها وجود ندارد، توانست همه ۱۲ رقیب خود را یکی پس از دیگر از دور کنار بزند.

انتقاد شدید اوباما از جمهوری خواهان، حالا آنها را وضعیت دشواری قرار داده است. آنها نه می توانند از اظهار نظرهای غیر مسئولانه ترامپ تبری بجویند و نه این شجاعت را دارند او را تایید کنند. هرچند صحبت های تند او درباره قاضی مکزیکی تبار از سوی تمام رهبران این حزب نژادپرستانه ارزیابی شد، اما هیچ کدام از آنها موضع انتقادی درباره اظهارات ضد مسلمانان ترامپ از خود بروز ندادند.

جمهوری خواهان در شرایط دشواری قرار گرفته اند. از سویی کسانی چون میت رامنی و جان کیسیک با عطف به مخالفت هایی که پیشتر با ترامپ داشته اند، علنا اظهار داشته اند به ترامپ رای نمی دهند، اما در جبهه مقابل برخی چون پل رایان، چاره ای جز حمایت از ترامپ برای جلوگیری از ضرر بزرگتر هیلاری ندیده اند. این دسته معقتد است با حمایت از ترامپ می توانند او را تا حد امکان کنترل کنند و از هزینه ها و مشکلاتی که او ممکن است برای آمریکا و حزب جمهوری خواه ایجاد کند، بکاهند.

با این وجود و در صورتی که ترامپ پیروز شود و جمهوری خواهان هم طبیعتا پشت او خواهند بود، روزگار سختی را پشت سر خواهند گذاشت. روندی که البته دو طرفه است و حتی پیروز نشدن ترامپ هم هزینه هایی را برای طرفداران کلاسیک و سنتی این جریان به همراه خواهد داشت. چرا که برخی از سوپر دلیگیت ها با علم به اینکه ترامپ رسما به آرمان های تاریخی این حزب پشت کرده، موفقیت سیاسی را به باورهای ایدئولوژیک ترجیح داده است. باورهایی که برای ترامپ کوچکترین ارزشی ندارد.
 

 اخبار بین  الملل -  خبر  آنلاین /سعید جعفری

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------