آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

بازتاب هشدار «حاج قاسم» به آل خلیفه/ روسیه: صبر ما درباره سوریه حدی دارد



 کیوسک بین‌المللی

واکنش وزارت خارجه آمریکا به سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم و بازتاب بیانیه سردار سلیمانی درباره این موضوع، هشدار کره شمالی به آمریکا، سوء قصد نافرجام علیه دونالد ترامپ و هشدار روسیه به آمریکا در موضوع سوریه، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.

به گزارش «تابناک»، واکنش ها به لغو تابعیت روحانی برجسته شیعه بحرینی، از جمله موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. در این راستا، شبکه خبری «المیادین» از برپایی راهپیمایی در منطقه الدراز در بحرین علیه اقدام حکومت این کشور به لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم، مرجع شیعیان بحرینی خبر داده است. بر این اساس، بحرینی ها در چندین شهر این کشور در اعتراض به حکم صادر شده علیه آیت الله  عیسی قاسم، روحانی شیعه اقدام به برگزاری تظاهرات کردند. از سوی دیگر، جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به این موضوع گفته: «تصمیم امروز برای خلع شهروندی شیخ عیسی قاسم، روحانی شیعه نگران کننده است... ما این مسئله را از نزدیک دنبال می کنیم و این نگرانی را داریم که چنین اقدامی باعث دوری گروه های مختلف از گفتگوهای آشتی می شود».

از سوی دیگر، روزنامه «گاردین» هشدار کم‌سابقه سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم بحرین درباره سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین را بازتاب داده است. این روزنامه می نویسد بحرین با سلب تابعیت رهبر معنوی مسلمانان شیعه این کشور پادشاهی، موجی از اعتراضات در بیرون از خانه و تهدیدهای خشم‌آگین ایران بر سر افزایش سرکوبگری را برانگیخته است. این روزنامه با اشاره به نامه سردار سلیمانی، به نقل از وی می نویسد: «قطعاً تاوان آن را آل خلیفه پرداخت خواهد کرد و نتیجه آن جز نابودی این رژیم سفاک نخواهد بود». گاردین یادآوری کرده که اقدام رژیم بحرین، کمتر از یک هفته بعد از آن صورت می‌گیرد که دادگاهی در این کشور فعالیت جمعیت «الوفاق» که سازمان‌یافته‌ترین گروه مخالف خاندان حاکم بحرین است را به حالت تعلیق درآورد.

هشدار کره شمالی به آمریکا، موضوعی است که خبرگزاری «ایتارتاس» به آن پرداخته است. به نوشته این خبرگزاری، یک عضو کمیسیون دفاع ملی کره شمالی هشدار داد پیونگ یانگ آماده است تا در صورت مشاهده هرگونه اقدام تحریک آمیز، پایگاه های آمریکایی را در منطقه هدف قرار دهد. این مقام کره شمالی با انتشار بیانیه ای با اشاره به این مطلب اعلام کرد: «تأسیسات نظامی آمریکا شامل پایگاه نیروی هوایی آندرسون در جزیره گوام، جایی که بمب افکن های بی - 52 اچ اس آمریکا در آن مستقر هستند و نیز پایگاه های دریایی ویژه زیردریایی های هسته ای آمریکا از مدت ها پیش در تیررس حملات دقیق ارتش جمهوری خلق کره قرار داشته اند». این بیانیه در واکنش به فراخوانی زیردریایی هسته ای یو اس اس می سی سی پی به بندر بوسان کره جنوبی در روز 13 ژوئن و نیز مانور نیروی هوایی آمریکا در پایگاه جزیره گوام با مشارکت بمب افکن های بی - 52  منتشر شده است.

در مطلبی درباره انتخابات آمریکا، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» از سوء قصد نافرجام علیه دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان خبر داده است. به نوشته این خبرگزاری، مردی که در جریان یک گردهمایی انتخاباتی دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری در لاس وگاس دستگیر شده به مقامات امریکا گفته است که وی قصد کشتن ترامپ را داشته است. یک افسر پلیس فدرال امریکا گفته است که این مرد اعتراف کرد برای رسیدن به هدف خود یعنی کشتن ترامپ قصد داشت یک سلاح کمری پلیس را از دست ماموران بقاپد. شکایت نامه ای روزدوشنبه در یک دادگاه منطقه ای امریکا در نوادا تنظیم شده که در آن این مرد که مایکل استیون سندفورد نام دارد به اقدام خشونت آمیز درمحوطه های محدود متهم شده است. گفته شده وی از کالیفرنیا برای کشتن ترامپ آمده و روز قبل برای تمرین تیراندازی به یک مرکز آموزش در لاس وگاس رفته بود.

در نهایت، شبکه خبری «راشا تودی» از هشدار روسیه به آمریکا در موضوع سوریه خبر داده است. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه با هشدار به آمریکا اعلام کرده تحمل روسیه درباره سوریه حد و اندازه دارد. ژنرال والری گراسیموف روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: «تحمل روسیه در مسئله سوریه به پایان می رسد و نه تحمل آمریکا زیرا مسکو به تمام تعهدات خود در این مساله عمل می کند». جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا به تازگی گفت که تحمل واشنگتن در مناقشه سوریه به سر می رسد. گراسیموف در ادامه گفته: «واشنگتن دائماً با گروه های معارض سوری تحت کنترل خود مسئله و مشکل دارد». وی افزود: «به عقیده مقام های آمریکایی، تمام حملات جنگجویان با توپخانه به مواضع نیروهای سوری و مناطق مسکونی سوریه را همه باید موارد تخلف جزئی قلمداد کنند، اما هر گونه پاسخ نیروهای سوری به جنگجویان، حملات نامتناسب خوانده می شود».

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------