انتقاد تلویحی پوتین از مواضع اخیر بشار اسد



 اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل,پوتین

رئیس‌جمهور روسیه با تاکید بر اینکه اولویت در سوریه کنترل بر تمام خاک این کشور نیست، اظهارات اخیر بشار اسد درباره جنگ در سوریه را تلویحا به چالش کشید.

به گزارش  ایسنا ، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان گفت: بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه به روند سیاسی برای حل بحران پایبند است. اسد طی سفر خود به مسکو با تقویت قانون اساسی جدید و برگزاری انتخابات جدید موافقت کرد.
 
پوتین این اظهارات را در پاسخ به سؤال مجری برنامه "gps"  سی ان ان ایراد کرد. مجری این برنامه از پوتین پرسید: بشار اسد می‌گوید هدف الآن بازپس‌گیری هر وجب از خاک سوریه است، آیا معتقدی که حل بحران سوریه این است که اسد نظام را در دست گرفته و بر تمام خاک سوریه حکومت کند؟
 
پوتین در جواب گفت: من معتقدم که مشکلات در سوریه حول محور مبارزه با تروریسم می‌چرخد اما همه مشکل این نیست تناقضاتی در داخل جامعه سوریه وجود دارد و بشار اسد این مسئله را درک می‌کند. سؤال درباره سیطره بر مناطق مختلف نیست بلکه سؤال درباره ایجاد اعتماد بین تمامی طرف‌های جامعه است.
 
وی گفت: براساس این اعتماد اگر دولتی کارآمد تشکیل شود تمامی ساکنان کشور می‌توانند به آن اعتماد داشته باشند. راه دیگری برای حل بحران سوریه جز از طریق مذاکرات سیاسی وجود ندارد و  ما در چندین مناسبت خواهان این شدیم. بشار اسد همواره این را تکرار می‌کند او به این روند (سیاسی) پایبند است.
 
پوتین افزود: ما نیاز به مشارکت فعال در روند ارتقای قانون اساسی جدید سوریه و براساس آن برگزاری انتخابات از جمله انتخابات شورای استان‌ها و پارلمانی داریم. زمانی که اسد به مسکو سفر کرد ما درباره این صحبت کردیم و او با این مسئله موافقت کرد.
 
رئیس جمهور روسیه در ادامه به درخواست برخی کشورهای "گروه حامیان" سوریه برای برکناری اسد پرداخت و گفت: شرکای ما در این پرونده می‌گویند اسد باید فردا برود و بعد می‌گویند برکناری فوری وی امکان پذیر نیست، در عین حال بر بازسازی ساختار قدرت پافشاری می‌کنند که درواقع به معنای برکناری اوست. اینها تناقض است و راه حل بحران نیست. ما نیاز داریم که با مشارکت تمامی طرف‌ها گام به گام جلو برویم.
 
پوتین تأکید کرد: ما باید به روش‌هایی برای مشارکت نمایندگان مخالفان در نهادهای حاکم از جمله دولت و همچنین به مقامات این دولت فکر کنیم.  همگان باید بدانند که نباید از مرز قدرت و توانایی‌های خود و آنچه که می‌توانند به صورت عملی انجام دهند، تجاوز کنند. بجای این باید به واقعیت کنونی توجه کنند و اهدافی را مشخص نکنند که بعدا نتوانند آن را محقق کنند.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------