آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

وزیر دفاع آمریکا: داعش تهدید امنیتی آمریکاست



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل,وزیر دفاع آمریکا

 وزیر دفاع آمریکا ادعا کرد: کره شمالی ،روسیه ، ایران ، چین و گروه داعش تهدیدات امنیتی آمریکا هستند.

به گزارش ایرنا و به نقل از  یونایتدپرس، اشتون کارتر روز دوشنبه در سخنانی در مجمع «امنیت جدید آمریکایی» در واشنگتن، تهدیدهای موشکی و هسته ای کره شمالی را یکی از خطرناک ترین مشکلات پیش روی آمریکا دانست و تاکید کرد که همکاری میان این سه کشور ضروری است و این کشورها در نظر دارند یک رزمایش سه جانبه ضد موشکی برگزار کنند.

اشاره وزیر دفاع آمریکا به رزمایشی بود که قرار است در حاشیه تمرین های نظامی حوزه اقیانوس آرام (RIMPAC) برگزار شود.

وی گفت که همکاری آمریکا با کره جنوبی و ژاپن برای پاسخگویی به تهدیدهای هسته ای و موشکی کره شمالی ضروری است.

کارتر خاطرنشان کرد هر کدام از این سه کشور با یک ناوشکن «اجیس» مسلح به سامانه دفاعی موشک بالستیک در این رزمایش شرکت می کنند .

وی تاکید کرد که قدرت بازدارندگی در برابر تحریکات هسته ای و موشکی کره شمالی باید تقویت شود.

بر اساس این گزارش ، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در اوایل ماه مه در هفتمین کنگره حزب حاکم کره شمالی اعلام کرد که این کشور مایل است به عنوان یک کشور مسئول دارای سلاح هسته ای پذیرفته شود.

آمریکا همچنان با هسته ای شدن کره شمالی مخالف است و این در حالی است که بنا به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی ، پیونگ یانگ موافقت کرده با نمایندگان آمریکا ، ژاپن ،‌ روسیه ، چین و کروه جنوبی در پکن دیدار کند.

در بیست و ششمین نشست «گفت وگوی همکاری شمال شرقی آسیا» که از روز چهارشنبه آغاز می شود ، نمایندگان کره شمالی برای اولین بار از سال 2012 تا کنون با نمایندگان کشورهای عضو مذاکرات شش جانبه دیدار می کنند.

وزیر دفاع آمریکا در سخنان روز دوشنبه خود همچنین علاوه بر کره شمالی ، از روسیه ، چین و گروه داعش به عنوان تهدیدات امنیتی آمریکا نام برد.

این ادعا در حالی است که روسیه و چین همواره از سیاست های تهدید آمیز آمریکا در همسایگی خود از جمله در شرق اروپا و حوزه دریای جنوب چین ابراز نگرانی کرده و همچنین بسیاری از کارشناسان ظهور گروه تروریستی داعش و جنگ های متعدد در منطقه خاورمیانه را نتیجه سیاست های آمریکا در خاورمیانه می دانند.

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------