با گزینه های معاون اولی دونالد ترامپ آشنا شوید



 اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,دونالد ترامپ

 انتخاب گزینه نهایی برای تصدی پست معاون اولی در صورت موفقیت دونالد ترامپ در انتخابات نهایی بسیار مهم است، به این دلیل که بالاخره معلوم می شود که آیا ترامپ می تواند حزب جمهوری خواه را پشت سر خود متحد کند

به گزارش خبرآنلاین، دونالد ترامپ تنها یک ماه فرصت دارد تا گزینه نهایی اش را برای معاون اولی معرفی کند. عملکرد یک ماه اخیر ترامپ، ادبیات کنایه آمیزش و بروز اختلاف های روز افزون در کمپین جمهوری خواهان، پیش بینی معاونت اول او را بیش از پیش سخت کرده است. با این وجود این گزینه ها برای سمت معاون اولی ترامپ محتمل به نظر می رسد: سخنگوی سابق کاخ سفید نیوت گینگریچ، سناتور فلوریدا مارکو روبیو، فرماندار اوهایو جان کیسیک، وزیر سابق امور خارجه کاندولیزا رایس، سناتور آیووا جانی ارنست و سنانور آلاباما جف سشنز.

اکثریت دموکرات ها و حتی غیر حزبی ها معتقدند روبیو بهترین گزینه پیش روی ترامپ است. این در حالیست که جمهوری خواهان واکنش های مختلفی نشان دادند. از پیشنهادات جدی به ترامپ تا ناامیدی کامل نسبت به انتخابات ماه نوامبر.

گینگریچ که پس از انتخابات میان دوره ای در سال 1998 کاخ سفید را ترک کرد و یک حضور ناموفق هم در انتخابات سال 2012 در پرونده کاری اش دارد، بالاترین شانس را برای معاونت ترامپ دارد. او به خوبی با نحوه عملکرد کنگره آشناست و به خوبی می داند چطور قوه مجریه را مدیریت کند. به عقیده جمهوری خواهان گینگریچ می تواند اعتبار جمهوری خواهان را بازگرداند و مرحمی باشد بر زخم هایی که این حزب طی سال گذشته متحمل شده است. او سیاستمداری خودساخته است که می تواند در جایگاه بالاتری نسبت به روبیو قرار بگیرد.

او روی اصلاحاتی همچون «توازن بودجه» و «مباحث رفاهی» عملکرد خوبی از خود به جا گذاشته است. او همچنین در حالی که تسلط زیادی روی مباحث مالیاتی دارد، حق مطلب را در مورد افزایش بودجه دفاعی و اطلاعاتی به خوبی ادا کرده است. درباره مبارزه با تروریسم هم تسلط خوبی دارد. چنانچه نیوت گینگریچ به‌عنوان معاون اولی ترامپ انتخاب شود او در مخالفت با برجام با وی همسو و هم‌نظر بوده است. گینگریچ جزو جمهوری‌خواهانی است که انعقاد برجام را باخت آمریکا در برابر ایران می‌داند و حتی سوم ژوئیه سال 2015 در واشنگتن‌پست با انتشار مطلبی نوشت آمریکا جنگ 36 ساله را به ایران باخت. گینگریچ معتقد است که آمریکا باید برجام را لغو و تحریم‌ها را علیه تهران دوباره اجرا کند.

در عین حال بسیاری از سناتورهای جمهوری خواه معتقدند درک سیاسی روبیو بسیار بالاتر و کامل تر است، تجربه قابل خوبی در امور اجرایی داشته و ترامپ به تخصص او در امور اجرایی نیاز دارد. از آنجایی که وی لاتین تبار است و انتخاب روبیو می تواند تعدیل کننده اظهارات تند ترامپ در مورد لاتین تبارها باشد، مناسب می دانند. اما همه نشانه ها حاکی از آن است که روبیو حاضر نیست به کمپین ترامپ بپیوندد. با این وجود نمی توان انکار کرد که انتخاب روبیو می تواند به شکل قابل ملاحظه ای موضع نو محافظه کاران حزب را تعدیل کند. برخی از رسانه های دموکرات هم معتقدند روبیو قوی ترین گزینه ترامپ خواهد بود. اما باید دید آیا روبیو حاضر است آینده فعالیت های سیاسی اش را فدای نجات حزبش کند.

و اما کاندولیزا رایس، اقدامات او در وزارت امور خارجه ایالات متحده قابل تقدیر است و قطعا تجربیات او می تواند ضعف های مدیریتی ترامپ را پوشش دهد. شماری از جمهوری خواهان معتقدند ترامپ می تواند نداشته هایش را در رایس پیدا کند. اما پس از انتشار زمزمه هایی مبنی بر قرار گرفتن نام رایس در فهرست ترامپ، رییس دفتر رایس اعلام کرد که او علاقه ای به پذیرش این سمت ندارد و ترجیح می دهد به فعالیت های فرهنگی اش در دانشگاه استنفورد ادامه دهد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------