کارشناس روس: داعشی ها در راه اروپا هستند



 اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل, داعش

گزارش ها در باره اینکه داعش در حال طراحی برنامه استفاده از سلاح شیمیایی یا میکروبی علیه انسان ها می باشد وحشت آور است.

 اولگ گلازونوف پژوهشگر انجمن سیاست شناسان روسیه با طرح این موضوع که اعضای گروه های تروریستی بویژه داعش در پوشش مهاجر یا هرگونه ممکن دیگر وارد اروپا شده اند و می شوند، گفت: در بیشتر کشورهای اروپایی توان نیرو های انتظامی و امنیتی مطلوب نیست و شبه نظامیان داعش نیز از این امر خوب آگاه هستند.

به گزارش ایرنا، این کارشناس روسی ادامه داده است: تروریست ها با وجود تحمل شکست های متعدد در سوریه و عراق هنوز هم نیرومند و قادر به مقاومت هستند، ولی درک می کنند زمانی فرا خواهد رسید که باید از این دو کشور فرار کنند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از گلازونوف ادامه داده است: با توجه به این وضعیت، تروریست ها تاکتیک خود را تغییر می دهند و هسته ای مخفی ایجاد می کنند. شبه نظامیان زیر نقاب مهاجر وارد اروپا شده، خانواده تشکیل داده و زندگی معمولی دارند تا زمانی که فرمان انجام عمل تروریستی یا حمله مسلحانه را دریافت کنند.

پژوهشگر انجمن سیاست شناسان روسیه ادامه داد: گزارش ها در باره اینکه داعش در حال طراحی برنامه استفاده از سلاح شیمیایی یا میکروبی علیه انسان ها می باشد وحشت آور است. یعنی شاهد خواهیم بود که تروریست ها میدان عملیات جنگی خود را از خاورمیانه به شهرهای اروپا منتقل می کنند.

گلازونوف ادامه داده است: روسیه نیز در تیررس داعش قرار گرفته ولی سرویس های ویژه روسی در طول 20 سال مبارزه با اشرار تجربه کافی اندوخته و می توانند چالش های نو را نیز رفع کنند، ولی در بسیاری از کشورهای اروپایی چنین شرایطی ندارد و سطح توانمندی ماموران امنیتی و انتظامی بالا نیست و داعش نیز از این موضوع آگاهی خوبی دارد.

پاریس پایتخت فرانسه 22 آبان سال گذشته شاهد عملیات تروریستی بود که همزمان در هفت نقطه شهر 130 کشته و بیش از 350 زخمی بر جای گذاشت.

سوم فروردین سال جاری نیز در دو عملیات همزمان تروریستی در فرودگاه بین المللی و یک ایستگاه مترو در بروکسل پایتخت بلژیک، 35 نفر کشته و 340 تن مجروح شدند.

داعش مسئولیت این عملیات در پاریس و بروکسل را برعهده گرفت.

گروه های تروریستی تکفیری بویژه داعش و جبهه النصره در چارچوب اقدام های اردوگاه کشورهای ضد سوری بویژه آمریکا و عربستان و همچنین حمایت انگلیس، فرانسه و آلمان برای براندازی حکومت سوریه تسلیح، تجهیز و تقویت شدند که براساس برخی گزارش ها اکنون شمار زیادی از تروریست های اروپایی در این گروه ها حضور دارند و برای انجام عملیات تروریستی در حال بازگشت هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------