آمریکا: حمله به اسد منجر به جنگ همه جانبه می شود



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل,کاخ سفید

کاخ سفید در واکنش به درخواست چند دیپلمات آمریکایی که از دولت این کشور خواسته بودند، نیروهای دولتی سوریه را هدف قرار دهد، اعلام کرد: حمله به نیروهای بشار اسد موجب جنگی گسترده در منطقه می شود.

به گزارش ایرنا  ؛ روز پنجشنبه شبکه خبری الجزیره، 'جاش ارنست' سخنگوی کاخ سفید گفت: تصور این که واشنگتن بخواهد از قدرت نظامی علیه بشار اسد استفاده کند و وارد جنگی گسترده نشود، سخت است.


ارنست افزود: اگر آمریکا بخواهد از قدرت نظامی علیه نظام سوریه استفاده کند احتمال این که شهروندان سوری هدف قرار بگیرند وجود دارد، همچنین استفاده از نیروی نظامی باید براساس برنامه ای قانونی و با مجوز باشد که این مساله برای دولت آمریکا میسر نیست.


سخنگوی کاخ سفید درباره حمله نظامی به نیروهای دولتی سوریه به جای راه حل سیاسی برای حل بحران این کشور گفت: حمله نظامی به سوریه موجب فرو رفتن آمریکا به سمت جنگی همه جانبه با کشوری که از سوی ایران و روسیه حمایت می شود، خواهد شد.


وی افزود: هر گونه اقدام نظامی علیه نظام سوریه موجب شکست تلاش های انجام شده برای از بین بردن تروریست های داعش در سوریه و عراق می شود.


جان کری وزیر خارجه آمریکا اخیرا با 10 نفر از 15 دیپلمات آمریکایی که هفته گذشته در نامه ای از دولت این کشور خواسته بودند که نیروهای دولتی سوریه را هدف قرار دهد تا آنان مجبور به مذاکره و رسیدن به صلح شوند، دیدار کرد.


برخی از مقامات آمریکایی می گویند که نامه مذکور در سیاست های باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا که معتقد است راه حل سیاسی تنها راه حل بحران سوریه است، تغییری ایجاد نمی کند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------