جایگزین احتمالی دیوید کامرون کیست؟



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل, کامرون

شبکه خبری سی ان ان پیش بینی کرد که با کناره گیری «دیوید کامرون» نخست وزیر انگیس از سمت خود در واکنش به نتایج رفراندوم این کشور، احتمالا «بوریس جانسون» شهردار سابق لندن و یکی از طرفداران جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا برکرسی صدارت این کشور خواهد نشست.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری سی ان ان آمریکا با اشاره به تلاطم ناشی از نتایج رفراندم انگلیس و کناره گیری دیوید کامرون نخست وزیر این کشور پیش بینی کرده است بوریس جانسون شهردار لندن که رهبری طرفداران خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را بعهده داشت گزینه برتری برای جانشینی او خواهد بود.

سی ان ان، جانسون را یکی از چهره های بنام و عجیب و غریب انگلیس توصیف کرده که بتدریج از چهره ای سرگرم کننده در عرصه سیاسی این کشور به رقیبی قدر برای کامرون تبدیل شده است.

الکساندر بوریس جانسون سیاستمدار و تاریخ نویس انگلیسی که از سال 2001 تا 2008 میلادی نماینده حزب محافظه کار انگلیس در پارلمان این کشور بود در سال 2008 به شهرداری شهر لندن برگزیده شد و تا ماه می سال 2016 دراین سمت باقی ماند.

وی در سال 1964 و در زمان اقامت پدرش «استنلی جانسون» در آمریکا در بیمارستانی در شهر منهتن نیویورک بدنیا آمد و به این ترتیب از تابعیت هر دو کشور آمریکا و انگلیس برخوردار شد.

جانسون یکی از طرفداران نیرومند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و رقیب سرسخت دیویدکامرون بحساب می آمد.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------