ترامپ: کلینتون، عراق را به داعش سپرد



 اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل,انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفت: هیلاری کلینتون، در برابر دریافت پول از عربستان، عراق را به داعش تحویل داد و خاورمیانه را به ویرانی کشاند.

ترامپ همچنین تاکید کرد که هیلاری کلینتون، در براندازی حسنی مبارک و زمینه سازی به قدرت رسیدن اخوان المسلمین نیز دست داشت و در این راه، از برخی کشورهای اسلامی و در رأس آن ها عربستان، پول گرفت.

به گفتۀ ترامپ “تصمیمات هیلاری کلینتون، مرگ، ویرانی و تروریسم را در هر جایی که دستش می رسید، پراکند. “کریستوفر استیونز” سفیر آمریکا و پرسنل کنسولگری در بنغازی، صدها بار درخواست کمک فرستاد، اما کلینتون همه این درخواست ها را رد کرد (و سرانجام این سفیر آمریکا، در جنگ لیبی کشته شد.)

وی افزود: وقتی که کلینتون در سال ۲۰۰۹، عهده دار پست وزارت امورخارجۀ آمریکا شد، جهان، چهرۀ دیگری داشت، دولت لیبی با آمریکا همکاری می کرد، میانگین های خشونت در عراق رو به کاهش بود، سوریه تحت کنترل بود و ایران، گرفتار تحریم بود و مصر، تحت حاکمیت نظامی بود که با ما دوست بود و به پیمان صلح با “اسرائیل” احترام می گذاشت، در این میان، چیزی به اسم داعش، اساسا وجود خارجی نداشت.

به گزارش العالم،نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: در اوائل سال ۲۰۱۴، کلینتون تمام خاورمیانه را خراب کرده بود. او این کار را با حمله به لیبی و به قدرت رساندن داعش انجام داد. به این ترتیب ایران، که به شیوۀ خود به دنبال دستیابی به سلاح اتمی بود، به قدرتی چیره بر خاورمیانه تبدیل شد.

وی همچنین گفت: حمایت کلینتون از به کارگیری خشونت برای تغییرات در سوریه، این کشور را به سمت جنگ داخلی کشاند که وضع آن را خونین تر از گذشته کرد، در این میان، داعش نیز سکویی برای حملات خود ضد غرب پیدا کرد. کلینتون همچنین به سرنگونی نظام دوستمان (مبارک) کمک کرد و به جای او، نظامی تندرو بر سر کار آورد که تابع اخوان المسلمین بود، البته ارتش مصر، سرانجام توانست کنترل اوضاع را به دست گیرد، اما در هر صورت، کلینتون دروازۀ شرِ مرتبط به اسلامِ تندرو را گشود.

رقیب هیلاری کلینتون در ادامه حملات خود، گفت: کلینتون از عراق خارج شد و بخش گسترده ای از این کشور را به داعش سپرد.وی همچنین جواهراتی به ارزش ۵۸ هزار دلار را از دولت برونئی پذیرفت و میلیون ها دلار کمک مالی نیز به حساب بنیادی که وی در آن فعالیت می کند، واریز شد در مقابل، پادشاه برونئی، اسلام تندرو را در کشورش به اجرا گذاشت که یکی از احکام آن، سنگسار کردن هم جنس بازان است.

دونالد ترامپ همچنین تاکید کرد کلینتون ۲۵ میلیون دلار از عربستان و میلیون ها دلار از کویت، قطر، عمان و دیگر کشورهایی دریافت کرد که نه حقوق زن را به رسمیت می شناسند، نه حقوق هم جنس بازان را.
 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------