داعش 900 کرد را در شمال سوریه به اسارت گرفت



 اخباربین الملل ,خبرهای   بین الملل, داعش

دیده‌بان حقوق بشر سوریه از اسارت 900 شهروند کرد در استان حلب توسط داعش و همچنین پیشروی‌های نیروهای سوریه دموکرات در شهر منبج خبر داد.

به گزارش ایسنا  ، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد در درگیری‌های اخیر میان داعش و نیروهای سوریه دموکرات در شهر منبج، از برجسته‌ترین پایگاه‌های داعش در شمال سوریه، نزدیک به 900 شهروند کرد در استان حلب به اسارت این گروه تروریستی درآمدند.
 
به گزارش این مرکز، این افراد در نزدیکی شهرک "الباب" که تحت کنترل داعش است و از سه هفته قبل محاصره و برخی اسیر شده‌اند.
 
شروان درویش، سخنگوی نیروهای سوریه دموکرات اعلام کرد که داعش بیش از 900 تن را در انتقام از حمله نیروهای سوریه دموکرات به منبج اسیر شدند.
 
به گفته درویش برخی از این اسرا وادار به حفر خندق‌هایی در مناطق تحت کنترل داعش شده و عده‌ای دیگر از آنان زندانی شدند.
 
دیده‌بان حقوق بشر سوریه همچنین اعلام کرد، نیروهای سوریه دموکرات در داخل شهر منبج که تحت اشغال داعش است پیشروی‌هایی کرده و کنترل سیلوهای گندم در اطراف شهر و نیز کنترل چهار راه واقع در دو کیلومتری آن تا جنوب شهر را به دست گرفتند.
 
نیروهای کرد به سرعت در مناطق بیرونی شهر منبج پیشروی کرده و خطوط امداد رسانی به داعش را قطع کردند.
 
همچنین  نیروهای سوریه دموکرات کنترل روستای "طباش" و میدان الکتاب واقع در غرب منبج را به دست گرفته و برای اولین بار به مرزهای غربی شهر رسیدند، جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش به شدت شهر مذکور را بمباران کردند.
 
در مقابل منابع محلی اعلام کردند داعش برای جلوگیری از پیشروی نیروهای سوریه دموکرات از خودروهای بمب گذاری شده و مین استفاده می‌کند.
 
ساکنان شهر منبج که قصد فرار از شرایط انسانی و معیشتی دشوار این شهر را داشتند وارد مناطق مین گذاری شده توسط داعش در اطراف شهر شدند که در پی آن پنج تن کشته و 12 تن دیگر زخمی شدند.
 
نیروهای سوریه دموکرات که یگان‌های مدافع خلق کرد ستون فقرات آن محسوب می‌شود با حمایت مستشاران آمریکایی و فرانسوی وارد عملیات علیه داعش در منبج شدند و پیش بینی می‌شود آزادی احتمالی شهر منبج تحولی بزرگ در نبرد علیه داعش باشد.
 
نیروهای مذکور که در اکتبر گذشته تاسیس شدند از اواخر مه گذشته با همکاری ائتلاف ضد داعش عملیات علیه داعش در شهر منبع را آغاز کرده و در چند روز گذشته موفق شدند وارد تعدادی از روستاهای واقع در حومه شهر شده و شهر مذکور را از هر چهار جهت محاصره کنند.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------