آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

یدیعوت آحارونوت خطاب به عباس: عمر تو تمام شده، کلیدها را تحویل بده!



 اخبار بین  الملل,خبرهای بین  الملل, سمدار بری

یک نویسنده صهیونیست با حمله به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که «برو به خانه‌ات، کافی است، فرصتت به سر آمده است و تو در مقابل تمام جهانیان ثابت کردی که واقعا شریک ما نیستی.»

به گزارش ایسنا، "سمدار بری" از نویسندگان روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، با اشاره به اظهارات اخیر عباس مبنی بر اینکه «خاخام‌های صهیونیست خواستار ریختن سم در آب‌های فلسطینی‌ها شده‌اند» و عقب‌نشینی متعاقب و معذرت خواهی وی از این حرف‌هایش تاکید کرد: «ما از حرف‌های دوگانه تو خسته شده‌ایم. ضرری که تو به ملتت وارد می‌کنی، بیشتر از منفعتت است. نتایج نظرسنجی‌ها ـ قبل از فضاحتی که در اتحادیه اروپا به بار آوردی ـ را بخوان و ببین که ۶۵ درصد از فرزندان ملتت چه نظری درباره تداوم ریاست و میزان محبوبیت تو در شهرهای کرانه باختری دارند.»

وی در ادامه آورده است: «می‌توان پیش‌بینی کرد که چند روز بعد تصویری از دفتر تو بیرون می‌آید که تو همراه فعالان صلح اسرائیلی در دفترت در رام الله نشسته‌ای و با گرمی و بگو بخند به آنها اعلام می‌کنی که همواره طرفدار صلح بوده‌ای و خواستار دیدار با نتانیاهو هستی؛ هر چند که همه این‌ها در بروکسل جایش را به "عدم تفاهم تاسف آور" داد.»

این نویسنده صهیونیست تاکید کرد: «فکر می‌کنم که شنیدن این خبر باعث ناراحتی‌ات خواهد شد که اسرائیل، مصر، اردن، عربستان سعودی و حتی جان کری وزیر خارجه آمریکا آماده روز بعد از کناره گیری تو شده‌اند.»

بری تصریح کرده است که «خواندن این خبر باعث ناراحتی‌ات خواهد شد که آویگدور لیبرمن (وزیر خارجه رژیم صهیونیستی) سعی در جانشینی "محمد دحلان" که بیش از همه از او بدت می‌آید، برای تو را دارد و هیچ کس چه در فلسطین و چه در اسرائیل فراموش نکرده است که بر اساس قانون اساسی فلسطین، تو رئیس غیرقانونی تشکیلات خودگردان هستی؛ چرا که تو در سال ۲۰۰۵ به این سمت انتخاب شده‌ای و دوره ۴ ساله ریاستت به سر آمده است و از آن زمان تاکنون با برگزاری انتخابات ریاستی جدید مخالفت می‌کنی و دو دستی صندلی ریاستت را چسبیده‌ای و بارها تهدید به استعفا کرده‌ای، اما استعفا نمی‌کنی.»

وی خاطرنشان کرد: «زمان آن فرا رسیده است که تو از سمت ریاست تشکیلات کناره گیری کنی و اگر راه حلی برای منازعه (فلسطینی ـ اسرائیلی) وجود داشته باشد، آنها (طرف‌های تاثیرگذار در روند سازش) آن را برای شخص بعد از تو نگه می‌دارند. این رسم طبیعت و سیاست است. آیا بار دیگر تکرار کنیم؟ بس است، تو کار کردی، اما موفق به تحقق نتیجه‌ای نشدی. کلیدها را تحویل بده.»

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------