کلینتون از ترامپ پیشی گرفت



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل,کلینتون

نظر سنجی دو رسانه‌ مطرح آمریکا نشان می‌دهد که فاصله ترامپ با کلینتون به 5 درصد افزایش یافته است.

به گزارش فارس،  نتایج نظرسنجی دو رسانه آمریکایی «وال استریت ژورنال» و «ان.بی.سی» نشان دادند که «دونالد ترامپ» نامزد احتمالی جمهوریخواهان آمریکا در رقابت‌های انتخاب ریاست جمهوری این کشور از «هیلاری کلینتون» رقیب دموکراتش 5 درصد عقب افتاده است.
 
بر این اساس، بررسی مشترک این دو رسانه که با مشارکت 1000 رای دهنده آمریکایی صورت گرفته، نشان داد که کلینتون با برتری 46 درصدی نسبت به ترامپ که 41 درصد رای آورد، در رقابت شانه به شانه پیش افتاده است.
 
بر این اساس، درصد مقبولیت کلینتون در این نظر سنجی با ماه قبل برابر بوده در حالی‌که جایگاه ترامپ از ماه مه به این سو دو درصد کاهش داشته است. این نظرسنجی در تاریخ 19 تا 23 ماه ژوئن صورت گرفت.
 
ترامپ هفته گذشته مدیر برنامه‌های انتخاباتی‌اش را اخراج کرد و به همین دلیل با انتقادهایی از طرف هم حزبی‌هایش به خاطر کمک مالی ضعیف و فقدان سازماندهی مواجه شد. وی اوائل ماه جاری نیز با خشم دو حزب مطرح این کشور به خاطر تمرکز بر موضوع قومیت یک قاضی فدرال و واکنش به تیراندازی در اورلاندو مواجه شد.
 
«بیل‌مک‌اینترف» ناظر انتخاباتی جمهوریخواه که این نظرسنجی را با «فرد یانگ» ناظر انتخاباتی دموکرات انجام داده بود، گفت: «دونالد ترامپ بدترین ماهی را که می‌توان تصور کرد، داشت اما نقاط منفی هیلاری کلینتون هم آنقدر زیاد است که (ضعف ترامپ) تأثیر چندانی بر برآیند کلی نداشته است.»
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------