۲۰زخمی در ۴ حمله انتحاری جدید در شهرک "القاع" لبنان



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,انفجاردر لبنان

عاملان انتحاری جدید عصر دوشنبه خود را در شهرک القاع در شرق لبنان منفجر کردند، این در حالی است که اهالی این منطقه آماده می‌شدند تا قربانیان انفجارهای صبح هنگام روز دوشنبه را دفن کنند.

به گزارش ایسنا، خبرنگار شبکه الجزیره اعلام کرد که دو عامل انتحاری خود را در میان تجمع شهروندانی که برای مراسم تدفین قربانیان انفجار صبح دوشنبه آماده می‌شدند، منفجر کردند. این در حالی است که شبکه المیادین اعلام کرد،‌ در انفجارهای جدید القاع ۲۰ تن زخمی شدند.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که چهار عامل انتحاری خود را در این شهر منفجر کردند در حالی خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که دست کم سه انفجار انتحاری عصر دوشنبه این شهرک مسیحی نشین را لرزاند.

یک منبع امنیتی لبنانی به خبرگزاری فرانسه گفت: سه عامل انتحاری که سوار بر موتورسیکلت بودند خود را در این شهرک منفجر کردند.

این منبع گفت: اولی خود را در نزدیکی کلیسای شهرک و دومی خود را مقابل شهرداری منفجر کرد. این در حالی است که شبکه المیادین گزارش داد که دوعامل انتحاری خود را مقابل کلیسا، سومی مقابل شهرداری و چهارمی خود را مقابل یک خودوری نظامی ارتش منفجر کرد.

به گفته این منبع، در پی این انفجارها درگیری‌هایی میان ارتش و افراد مسلح در اطراف شهرک رخ داد.

شهردار این منطقه از ساکنان خواسته در خانه بمانند چرا که ممکن است عاملان انتحاری دیگری در سطح این منطقه باشند.

بشیر هرمل، استاندار بعلبک هرمل نیز منع رفت‌ و آمد آوارگان سوری را در دو شهرک القاع و راس بعلبک در همجواری آن اعلام کرده است.

در این راستا نیروهای ارتش لبنان به طور گسترده در شهرک القاع مستقر شده‌اند و ارتش از ساکنان القاع خواسته از هرگونه تجمع در سطح منطقه اجتناب کنند.

در این راستا تمام سلام، نخست وزیر لبنان عزای عمومی اعلام کرده است.

شهرک القاع در شرق لبنان و در نزدیکی روستای القصیر سوریه واقع است و طی سه سال گذشته شاهد سلسله درگیری‌ها میان ارتش لبنان و گروه‌های مسلح مستقر در کوه‌های حد فاصل لبنان و سوریه بوده است.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------