50کشته در فرودگاه استانبول/مسافران پرواز ساعت 10 شب تهران همه سالمند/داعش:ما بودیم!



 اخبار<p class=

قربانیان حمله تروربستی به فرودگاه آتاتورک از مرز 50 نفر گذشت.

به گزارش خبرآنلاین؛ دقایقی قبل رسانه های معتبر دنیا چون خبرگزاری آسوشیتدپرس از افزایش قربانیان تلفات بمب گذاری های فرودگاه آتاتورک به 50 نفر خبر دادند. در این حملات که سه شنبه شب رخ داد ، دو بمب به فاصله کمی از هم در سالن ورودی فرودگاه و میان جمعیت منفجر شد. 7 ضارب مسلح پس از درگیری از محل متواری شدند. پلیس سعی در دستگیری یکی از آنها در فرودگاه داشت که او خودش را منفجر کرد. 2 نفرذ دیگر هم در درگیری های بعدی کشته شدند. یکی از تروریست ها بازداشت شده و سه نفر دیگر متواری هستند. رجب طیب اردوغان در نخستین نطق رسانه ای خود گفته این ترور خونین ،جنایتی علیه 70 میلیون ترکیه ای و 7.5 میلیارد نفر ساکن کره زمین بود.

همزمان داعشی ها با انتشار بیانیه ای مسئولیت این جنایت را بر عهده گرفتند، درحالی که مقامات ترک می گویند این جنایت کار کردهای خودشان بوده است.

هنوز هویت 50 قربانی این حادثه مشخص نیست اما مسافران پرواز ساعت 10:30 دقیقه به مقصد تهران در زمان انفجار سوار بر هواپیما بودند و تلفاتی نداشتند اما آنها تا ساعت ها روی باند مانده بودندو حق خروج از هواپیما را نداشتند. بی بی سی تصویری از این پرواز منتشر کرده بود.

البته دو پرواز دیگر در ساعت 1 بامداد برای خط هواپیمایی معراج و یک پرواز در سات 11:30 از ترکیش ایر به تهران می آمد که هنوز مشخص نیست آیا در میان قربانیان یا 122 مجروح حادثه ، کسی از هموطنان مان حضور داشته یا نه.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------