واکنش های بین المللی به انفجارهای تروریستی استانبول



 اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,حملات تروریستی به فرودگاه آتاتورک

مقامات شماری از کشورهای جهان حملات تروریستی به فرودگاه آتاتورک استانبول را به شدت محکوم کردند.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری دیلی صباح، رهبران برخی از کشورهای جهان ضمن محکوم کردن حملات تروریستی به فرودگاه بین المللی آتاتورک استانبول، از این رویداد دلخراش که دست کم ۱۸۳ کشته و زخمی برجای گذاشت، ابراز نگرانی کردند.

در همین راستا،‌ «جاش ارنست» دبیر رسانه ای کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا این حمله تروریستی ظالمانه به فرودگاه بین المللی آتاتورک در ترکیه را به شدت محکوم می نماید.

ارنست در ادامه گفت: «فرودگاه بین المللی آتاتورک همچون فرودگاه بروکسل که در اوایل سال جاری مورد حمله قرار گرفت، نمادی از ارتباطات بین المللی است که ما را به هم پیوند می زند». وی با ابراز تأسف و همدردی با خانواده قربانیان این حمله، برای مجروحین آرزوی بهبودی کرد.

«فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر خارجه آلمان نیز با محکوم کردن این حملات گفت که پس زمینه این حملات همچنان مجهول است. وی با خانواده قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد و گفت که آلمان در کنار ترکیه می ایستد و از این کشور حمایت می کند.

«چارلز میشل» نخست وزیر بلژیک نیز در جریان یک نشست محرمانه در بروکسل بر صفحه توئیتر خود نوشت: «یک حمله تروریستی مطرود. از مردم ترکیه حمایت می کنیم».

«دالیا گریبائوسکایت» رئیس جمهور لیتوانی نیز این حملات را به شدت محکوم کرد و آن را «اقداماتی سبعانه و خشونت آمیز» خواند.

«جان باس» سفیر آمریکا در آنکارا ضمن محکوم کردن  این حمله تروریستی با خانواده قربانیان ابراز همدردی کرد. این درحالیست که «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا طی جلسه ای کوتاه در جریان اطلاعات مربوط به این حمله تروریستی قرار گرفت. «جان کری» وزیر خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که مقامات این کشور در تلاشند تا در خصوص عاملان این حمله تروریستی به فرودگاه استانبول و جزئیات آن  اطلاعاتی بدست آورند.

«دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز در واکنش به این حمله تروریستی گفت که «تهدید تروریستی هرگز تا بدین حد بزرگ و جدی نبوده است».

گفتنی است که در پی وقوع دو انفجار انتحاری و تیراندازی در ترمینال پروازهای بین المللی فرودگاه آتاتورک استانبول، ۳۶ تن کشته و حدود ۱۴۷ نفر مجروح شدند.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------