اردوغان غرب را برای مبارزه با تروریسم فرا خواند



 اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,  اردوغان

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه به دنبال وقوع انفجارهای خونین در فرودگاه بین المللی استانبول ضمن محکوم کردن این حمله ها، غرب و به ویژه کشورهای اروپایی را به همکاری و موضع گیری صریح در قبال تروریسم فرا خواند.

به گزارش ایرنا، وی سه شنبه شب در پیامی این حمله ها را ضد بشری دانست و به بازماندگان این حادثه و مردم ترکیه تسلیت گفت.


در پیام اردوغان که در تارنمای رسمی نهاد ریاست جمهوری منتشر شده، آمده است: این حمله ها در هر نقطه دیگری از جهان نیز می توانست رخ دهد. کشورهای غربی و اروپا باید چهره واقعی تروریسم را ببینند و در مبارزه جهانی با تروریسم همکاری صمیمی داشته باشند.
اردوغان به دنبال انفجارهای استانبول، جلسه امنیتی فوق العاده ای در نهاد ریاست جمهوری تشکیل داد که در این جلسه بینالی یلدریم نخست وزیر، ژنرال خلوصی آکار رئیس ستاد فرماندهی ارتش، افکان آلا وزیر کشور، فکری ایشیک وزیر دفاع و نئومان کورتولموش معاون نخست وزیر ترکیه شرکت کردند.


به دنبال این نشست، اعلام شد که بینالی یلدریم عازم استانبول شده است تا از نزدیک با مسئولان محلی در خصوص انفجارهای فرودگاه استانبول گفت و گو و موضوع را از نزدیک بررسی کند.


در سه حمله انتحاری به فرودگاه استانبول دست کم 28 تن کشته و 106 تن زخمی شدند.


یکی از این حمله ها در پارکینگ، دو حمله دیگر در ورودی و خروجی ترمینال خارجی فرودگاه استانبول رخ داده است.


هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله ها را به عهده نگرفته است ولی اشاره ها بیشتر به سوی گروه تروریستی - تکفیری داعش است.


فرودگاه بین المللی استانبول بزرگترین فرودگاه ترکیه است. این فرودگاه همچنین یکی از بزرگترین فرودگاه های اروپا به شمار می رود که سالانه حدود 60 تا 70 میلیون مسافر در آن جابجا می شود. در سال گذشته بیش از 41.5 میلیون مسافر خارجی از این فرودگاه پرواز کرده اند.


مسئولان فرودگاه استانبول اعلام کردند که این فرودگاه تا ساعت هشت صبح چهارشنبه به روی کلیه پروازهای داخلی و خارجی بسته است.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------