چرا جمهوری خواهان از هیلاری کلینتون متنفرند؟



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل,کلینتون

هرچند نظرسنجی ها نظر منفی بالا نسبت به کلینتون را نشان می دهد، اما نگاه عمومی به دونالد ترامپ بسیار منفی تر است. دیگر این گفته در اکثر تفسیرهای سیاست تثبیت شده که هر دو این نامزدها به شدت مورد نفرت عمومی هستند.

  نیوزویک نوشت: چه چیزی درباره هیلاری کلینتون وجود دارد که اینقدر جمهوی خواهان را آزار می دهد؟

به گزارش «انتخاب»، این نشریه در ادامه آورده است: هیلاری کلینتون حتی بیش از همسرش یا رئیس جمهور اوباما – در واقع، بیش از هر سیاست مدار دیگری که در خاطر هر کسی بیاید – باعث برانگیخته شدن نفرتی جوشان و کور در آن سوی زمین سیاست آمریکا می شود.

درک آن زمانی سخت تر است که به تلاش های کلینتون در مجلس سنا و پیشینه سیاست راست گرایانه اش نگاه می کنیم. هر چند اخیرا او گرایش های متمایل به چپ نشان داده، اما نفرت جمهوری خواهان از او از این عقب تر بر می گردد.

هرچند نظرسنجی ها نظر منفی بالا نسبت به کلینتون را نشان می دهد، اما نگاه عمومی به دونالد ترامپ بسیار منفی تر است. دیگر این گفته در اکثر تفسیرهای سیاست تثبیت شده که هر دو این نامزدها به شدت مورد نفرت عمومی هستند.

یکی از راه هایی که جمهوری خواهان به واسطه آن تلاش کرده اند توجهات را از خشم عمومی نسبت به دونالد ترامپ دور کنند، ترسیم کردن تصویری از هیلاری کلینتون به عنوان گزینه ای غیرقابل تصور بوده است.

با وجود موضع رهبران جمهوری خواهان نسبت به دونالد ترامپ، بسیاری از اعضای این حزب سودای مناصب دولتی را در سر دارند. شغل گرایی سیاسی باعث می شود برخی سیاستمداران که هیچ علاقه ای به مسائلی همچون نیروی کار ندارند، از میان خرده شیشه بخزند تا وزیر کار ترامپ شوند.

برای نمونه اخیرا یکی از جمهوری خواهان بی نام و نشان درباره اظهارات پرحاشیه ترامپ می گوید: «آیا از این نظرات ناراحت شده ام؟ بله، شدم. با این حال، آنچه واقعا مرا ناراحت می کنند آنچه کلینتون واقعا مرتکب شده است».

اما منظور او از آنچه کلینتون مرتکب شده نیست. بعید است او معتقد باشد کلینتون وینس فوستر را به قتل رسانده باشد. ترامپ بدون گذاشتن جای هیچ تردیدی آنچه در صورت ریاست جمهوری انجام می دهد را گفته است، کلینتون هم همین کار را کرده. بینش سیاسی کلینتون از اکثر، اما نه تمام جمهوری خواهان تفاوت دارد. اما ترامپ تردیدهای جدی را نسبت به آن ایجاد کرده که انتخاب او نقطه ی گذاری به آغاز حکومت فرا-قانون اساسی در آمریکا باشد.

آنکه نسبت به شخصیت کلینتون چه نگاه بدی شود به این بستگی دارد که تا چه حد شایعات پیرامون او باور شده و درست دانسته شود. هیلاری کلینتون زمانی که مورد حمله قرار می گیرد تمایل به انزاو گرفتن پیدا می کند، اما نمی شود تصور کرد فردی این همه سال مورد ترور شخصیتی قرار گرفته باشد و کاملا حالت دفاعی به خود نگیرد.

احتمالا می توان نظر رئیس ستاد جان مک کین، مارک استلر را پذیرفت که در گفتگو با لبویچ گفت، ترامپ برای ریاست جمهوری نامناسب است، اما درباره کلینتون بدتری چیزی که می توان گفت آن است که رویکردی جنگ خواهانه دارند.

نویسنده: نیل بوچانان، اقتصاددان و استاد حقوق در دانشگاه جورج واشنگتن

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------