بیانیه وزارت خارجه عراق درباره اظهارات عادل الجبیر



 اخباربین الملل ,خبرهای   بین الملل, وزارت خارجه عراق

وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه ای به اظهارات عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی درباره نیروهای مقاومت مردمی عراق پاسخ گفت.

به گزارش پایگاه خبری سومریه نیوز، وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه ای اظهارات وزیر خارجه عربستان درباره گروه مقاومت مردمی حشد الشعبی را مداخله جویان خواند و اعلام کرد: عراق به شدت ازاین اظهارات ناراضی است.

سخنگوی رسمی وزارت خارجه عراق اعلام کرد: وزارت امور خارجه مراتب شدید نگرانی، نارضایتی و مخالفت خود را با دخالت های مکرر عربستان در امور داخلی کشورمان ابراز و توصیه می کند برخی کشورها شهروندان خود را از پیوستن به داعش بازدارند.

در این بیانیه بر نقش مهم حشد الشعبی به عنوان یک تشکل رسمی متشکل از نیروی مقاومت مردمی داوطلب از تمام قشرهای ملت عراق تاکید شده است.

'احمد جمال' دراین بیانیه افزود: توصیه می کنیم مساله عراق دستاویزی برای حل اختلاف عربستان با برخی کشورهای منطقه نباشد و عاملی برای سرپوش گذاشتن بر بحران های داخلی آن کشورها نشود.

در این بیانیه همچنین آمده است: حشد الشعبی یک تشکل رسمی است که از تجمع آحاد ملت عراق از تمام قشرها تشکیل شده و بخشی از سیستم دفاعی ملی و تحت فرمان فرماندهی کل نیروهای مسلح کشور بوده و بودجه خود را از دولت می گیرد؛ این گروه در کنار ارتش شجاع و بقیه نیروهای مسلح عراق علیه مکتب فکری تکفیری مبارزه می کند که همگان می دانند سرمنشاء و خاستگاه آن کجاست و از چه منابعی تغذیه می شود.

این بیانیه همچنین می افزاید: دولت عراق برخاسته و متشکل از نمایندگان تمام قشرهای مختلف مردم و حاصل یک فرایند دموکراتیک بوده و بهتر است برخی افراد، در عمل کاری کنند و مانع پیوستن شهروندان خود به داعش و پذیرش افکار این گروه خطرناک شوند.

سخنگوی رسمی وزارت خارجه عراق گفت: جنگ ما باداعش همچنان ادامه خواهد داشت و به همت مبارزان کشورمان، پیروزی فلوجه را در تمام مناطق تحت اشغال عراق تکرار خواهیم کرد تا موفق به آزادی تمامی خاک کشور از سیطره داعش شویم.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------