آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

اوباما: آمریکا همیشه در کنار متحدانش در ناتو و اروپا می‌ایستد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,رییس جمهوری آمریکا

رییس جمهوری آمریکا با اعلام اینکه کشورش همواره در کنار اروپا و متحدانش در ناتو باقی خواهد ماند از یک "سیاست سرسختانه بازدارندگی و مذاکره" با روسیه حمایت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا در نشست ناتو در ورشو با تایید پیشرفت نظامی این ائتلاف از پایان جنگ سرد گفت:‌ در زمان بد و خوب آمریکا در کنار ناتو است و می‌تواند روی ما حساب کند. ناتو در مواجهه با داعش،‌ بحران اوکراین، بحران مهاجرت در اروپا و در نهایت بریگزیت در یک برهه حساس قرار دارد. این یک لحظه پر از چالش است و من می‌خواهم از این فرصت برای بیان این مساله استفاده کنم که حمایت و پشتیبانی آمریکا از ناتو هرگز تغییر نمی‌کند. ما همواره به دنبال امنیت و دفاع از اروپا بوده و هستیم.

رییس جمهوری آمریکا هم‌چنین در آخرین حضور خود در نشست ناتو هشدار داد که متحدان باید همواره با یکدیگر همکاری کنند و به تعهداتشان عمل کنند، مبنی بر اینکه دو درصد از تولید اقتصادی سالانه خود را به امور نظامی اختصاص دهند. اکثر متحدان هنوز به این مساله پایبند نیستند.

باراک اوباما همچنین گفت که انتظار دارد انگلیس پس از رفراندوم بریگزیت به سمت خروج پیش برود: "انگلیس و اتحادیه اروپا به عنوان دوست،‌ متحد و شریک تجاری آمریکا هستند و آمریکا می‌خواهد در آینده نیز با آنها همکاری داشته باشد. انتظار می‌رود که اتحادیه اروپا و انگلیس با انجام اقدامات مناسب از بروز آسیب‌های جدی به بدنه اقتصاد خود و همچنین اقتصاد جهانی جلوگیری کنند به ویژه در زمانیکه جهان با مشکلات مالی بیشماری دست به گریبان است."

رییس جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری در نشست ناتو همچنین به رهبران آلمان،‌ ایتالیا،‌ فرانسه و انگلیس گفت که باید پس از بریگزیت به دنبال حفظ پروژه اروپا باشند.

رهبران این پنج کشور اروپایی و اوباما همچنین با پترو پوروشنکو، رییس جمهوری اوکراین نیز دیدار کرده و به وی اطمینان دادند که در مقابل روسیه از کی‌یف حمایت می‌کنند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------