آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

دستور آمریکا به کارمندانش برای ترک سودان جنوبی/ناامیدی بان کی مون از جوبا



 اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل, کربی

آمریکا توقف فوری درگیری‌ها در سودان جنوبی را خواستار شده و به کارمندان غیراصلی خود در سفارت این کشور در جوبا دستور داد سودان جنوبی را ترک کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز عربی، جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا شدیدا درگیری‌های مجدد که روز یکشنبه در جوبا رخ داد را محکوم کرده و خواستار توقف فوری درگیری‌ها است چرا که این حملات جان غیرنظامیان را به خطر می‌اندازد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از کربی گزارش داد که آمریکا به کارمندان غیرضروری خود در سفارت این کشور در جوبا دستور داده از این کشور خارج شوند.

این درگیری‌ها بین طرفداران سالوا کر، رئیس‌جمهور سودان جنوبی و نیروهای معاون او یعنی ریک مچار رخ داده است.

بان کی مون خواهان اقدام قاطع

در نیویورک نیز بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که رئیس‌جمهور سودان جنوبی و معاونش باید تدابیر قاطعانه و جدی برای تسلط بر اوضاع در جوبا اتخاذ کنند و هر دو طرف به نیروهای خود دستور دهند درگیری‌ها را ترک کرده و به مقرهای خود بازگردند.

بان کی مون تاکید کرد: من شدیدا از مساله درگیری‌های مجدد در سودان جنوبی به رغم تعهدات رهبران سودان جنوبی ناامید شده‌ام و این خشونت‌ها معنایی ندارد و قابل قبول نیست و احتمالا پیشرفت‌های به دست آمده در زمینه صلح را نابود می‌کند.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------