آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

احتمال حملات شدید تر داعش به غیر نظامیان و زیرساخت ها در خاورمیانه و اروپا



 اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل,داعش

داعش در 18 ماه گذشته 26370 کیلومتر مربع از سرزمین های تحت اشغال خود را از دست داده است. این میزان معادل مساحت کشور ایرلند است.

همزمان با از دست دادن قلمروهای بیشتر تحت کنترل گروه داعش ، این گروه تروریستی ممکن است به شدت حملات خود به غیر نظامیان در خاورمیانه و اروپا بیفزاید.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز موسسه تحقیقات بین المللی " آی اچ اس " در تازه ترین گزارش خود تاکید کرده است گروه تروریستی داعش در 18 ماه گذشته متحمل شکست های زیادی شده و یک چهارم از قلمروی تحت اشغال خود را در عراق و سوریه از دست داده است.

بر اساس این گزارش با از دست رفتن قلمروهای تحت کنترل داعش در ماه های گذشته ، این گروه تروریستی ممکن است برای جبران این شکست ها متوسل به حملات تروریستی خشن تری علیه غیر نظامیان در خاورمیانه و اروپا شود.

قلمروی تحت اشغال داعش در عراق و سوریه در 18 ماه گذشته از 90800 کیلومتر مربع در ژانویه 2015 به 68300 کیلومتر مربع کاهش یافته است که این میزان معادل با یک چهارم از قلمروی تحت اشغال این گروه تروریستی است که از نظر وسعت معادل مساحت کشور ایرلند است. داعش در 18 ماه گذشته 26370 کیلومتر مربع از سرزمین های تحت اشغال خود را از دست داده است.

"کلومب استرک" مدیر پروژه نظارت بر بحران موسسه IHS در این باره گفته است:" با توجه به شکست فزاینده طرح حکومت داعش ، این گروه در حال بازتعریف اولویتهای خود است.  انتظار می‌رود داعش به سمت نخریب زیرساختهای اقتصادی در عراق و سوریه و فراتر از آن در اروپا برود."

بر اساس گزارش آی اچ اس شکست داعش در فلوجه از دست دادن کنترل این گروه بر این شهر عراق منجر به حمله تروریستی خونین هفته گذشته این گروه به شهر بغداد شد که در اثر آن نزدیک به 300 غیر نظامی عراقی کشته شدند.

گزارش آی اچ اس به حملات یک سال اخیر ارتش های سوریه و عراق به مواضع داعش در عراق و سوریه اشاره کرده و برای نمونه به بازپس گیری شهر تاریخی پالمیرا در سوریه و نیز آزاد سازی فلوجه از دست داعش اشاره کرده است.

همچنین بر اساس این گزارش نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) که گروه های مسلح تحت حمایت آمریکا هستند در ماه های گذشته پیشروی هایی در مناطق شمالی شهر رقه در سوریه داشته اند. داعش شهر رقه را پایتخت خلافت خودخوانده اش اعلام کرده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------